Take Me Back to Oklahoma (1940)

Western

geregisseerd door Albert Herman
met Tex Ritter, Bob Wills en Slim Andrews

Storm is erop uit om het postkoetsbedrijf van Ace Hutchinson te ruïneren. Wanneer Tex arriveert om Ace te helpen, huurt Storm een nieuwe helper in, huurmoordenaar Mule Bates. Maar Mule en Tex kennen elkaar en bedenken samen een plan om Storm te misleiden.

Een redelijk kijkbare western zoals Tex er zoveel gemaakt heeft. Het verhaal is goed te volgen, het acteerwerk is oké en de liedjes (o.a. met de Texas Playboys) zijn leuk.

legaal downloaden

Best aardig. Bij de liedjes lijkt het of de film op vinyl is geperst; het slaat constant een stukje over.
Een goede mix tussen liedjes van Bob Wills and the Texas Playboys, humor (Slim Andrews) en actie (Ritter en zijn double Wally West).
Dertien in een dozijn, maar voor de liefhebber een prima stukje koek.