• 8.349.534 stemmen

Genre: Drama

Alternatieve titel: Surviving: A Family in Crisis

Geregisseerd door: Waris Hussein

Met onder meer: Molly Ringwald, River Phoenix en Ellen Burstyn

IMDb beoordeling: 7,5 (628)

Plot Surviving

"It's summer, they're rich and beautiful, filled with passion, and headed for… tragedy."

Lonnie is een gedeprimeerde tiener. Haar familie is gebroken wanneer ze een poging tot zelfmoord probeert te plegen. Wanneer dit mislukt, keert ze weer terug naar huis. Toch is er niets veranderd. Ze krijgt, één van de redenen omd e poging te doen, nog steeds geen aandacht van haar ouders. Dan wordt haar buurjongen Rick verliefd op haar. Voor het eerst in haar leven geeft er iemand om haar en dit is het begin van een intense relatie. Echter, hun familie keurt de relatie ten zeerste af. Rick's ouders willen niet dat Rick omgaat met een gedeprimeerde jongedame en Lonnie's ouders denken dat Rick een slechte invloed op haar heeft, nadat ze haar met Rick in bed hebben betrapt. Nadat Lonnie's ouders Lonnie naar een kostschool willen sturen voor haar wangedrag, is Rick gebroken. De relatie die hij met Lonnie heeft is nog het enige wat hem uitmaakt. Ook Lonnie geeft alleen maar om Rick. Wanneer ze zich realiseren dat ze elkaar waarschijnlijk nooit meer zullen zien, nemen ze een besluiting die de levens van hun familie voorgoed zal veranderen.

avatar van matthijs_013

matthijs_013

Niet normaal hoe erg een film je kan raken. in het eerste helft van de film richt de film zich voornamelijk op Lonnie en Rick en heeft hun families gewoon bijrolletjes. In het tweede helft van de film (na de zelfmoord) richt de film zich op de reacties van de familie wanneer de kinderen zelfmoord plegen. Erg zielig en ontroerend dit te zien. . Half puntje aftrek van een meesterwerk, aangezien het tweede helft van de film soms te langdradig was.
Ook vreemd Molly Ringwald in zo'n rol te zien na The Breakfast Club. En jammer dat er niet erg veel diepgang ging op River Phoenix's rol, hoewel hij het wel erg goed deed als beginnende acteur.

*4,5 dus. (het is absoluut geen leuke film, maar wel een onwijs goede)

avatar van Pardoes1959

Pardoes1959

Op aanraden van mijn zoon gekeken. Ik ben dol op Danielle Steele films, waardoor dit soort films ook erg mooi zijn.

avatar van Bubblez

Bubblez

• 1908 stemmen

Dit is inderdaad een erg goede film. Ik ben de trotse bezitter van een exemplaar op video. Hij schijnt nogal moelijk te vinden zijn, gezien het een TV-film is. Jaren geleden is ie een aantal keer op BBC uitgezonden. Ik heb hem toen gezien omdat de cast me nogal aansprak. Echt hartverscheurend dit verhaal. Na de zelfmoord van de twee tieners gaat het verhaal verder op de levens van de familie.
Mooi-mooi-mooi!