Poltergay (2006)

Frankrijk
Komedie / Fantasy

geregisseerd door Eric Lavaine
met Clovis Cornillac, Julie Depardieu en Lionel Abelanski

Marc en Emma zijn de nieuwe eigenaars van een huis dat reeds 30 jaar leeg staat. Wat ze echter niet weten is dat vroeger in de kelder een nachtclub voor homos was. Door een kortsluiting in de elektriciteit tijdens een party is de club vernield en zijn de lichamen van vijf mannen nooit teruggevonden. De vijf geesten dwalen nog steeds in huis rond maar enkel Marc ziet ze. Het gaat zelfs zover dat Emma denkt dat hij gek is en hem verlaat. Als de vijf geesten zien hoeveel verdriet Marc heeft besluiten ze hem te helpen om Emma terug te winnen.

avatar van Bubblez
Bij de start verwachtte ik niet veel van de film: hoe kan een komedie met zo'n titel nou leuk zijn... Het verhaal klinkt als de reinste c-film. Dit moet er op papier al belachelijk uit hebben gezien.

Toch ben ik anderhalf uur vermaakt; de film heeft geslaagde grapjes en is visueel erg goed. De film heeft een Amerikaanse uitstraling, maar wordt volledig Frans gesproken. Volgende week ben ik m vergeten, maar voor het moment was 'ie meer dan leuk genoeg.

Sympathieke, dwaze Franse film vol humor, disco en onbenulligheden, een beetje seks, af en toe wat melig, met goede grappen over tolerantie en respect en leuke karikaturen.