Enigma - Eine Uneingestandene Liebe (2005)

1 stem

Duitsland

geregisseerd door Volker Schlöndorff
met Mario Adorf en Justus von Dohnanyi

Erik Larsen (Justus von Dohnanyi) weet zich op een slinkse manier binnen te werken bij de afgezonderde Nobelprijswinnaar Abel Znorko (Mario Adorf). Deze blijkt te werken aan een nieuw boek maar wil daar echter niets over kwijt. Larsen, die de hele reis naar Noorwegen niet voor niets heeft ondernomen, besluit de onderste steen boven te krijgen.

avatar van Darbie
Interessant gegeven waarvan je verwacht dat de door de wol geverfde regisseur Volker Schlöndorff er iets boeiends van weet te maken.

Nee dus !

Bovendien door de acteurs Adorf en von Dohnanyi zeer clichematig en daarom erg goedkoop en nietszeggend geacteerd.