La Face (2016)

1 stem

Frankrijk

geregisseerd door Marc Rivière
met Bruno Solo, Hippolyte Girardot en Julia Faure

Paul Berthier, een ambitieuze procureur, grijpt niet in wanneer hij ziet hoe een meisje, dat per ongeluk in het water belandde, aan het verdrinken is. Het parket vermoedt echter dat er kwaad opzet in het spel is en opent een onderzoek, dat aan Berthier wordt toevertrouwd. Er wordt al snel een verdachte gevonden: Guillaume Vauban, het ex-vriendje van het slachtoffer. Guillaume is de zoon van de rijke industrieel Serge Vauban en geniet een bedenkelijk reputatie in de streek. Terwijl vanuit de gemeenschap de druk op Guillaume toeneemt, weigert Berthier de waarheid rond de dood van het meisje openbaar te maken.

• maandag om 14:00 uur op TV (TV5MONDE)