Utomlennye Solntsem 2 (2010)

Alternatieve titels: Burnt by the Sun 2 | Утомленные Солнцем 2

Rusland
Drama / Oorlog

geregisseerd door Nikita Mikhalkov
met Nikita Mikhalkov, Oleg Menshikov en Vladimir Ilyin

In dit vervolg op Burnt by the Sun vinden we kolonel Sergei Petrovich Kotov terug, wanneer hij verraden is door Stalin en naar de gevangenis wordt gestuurd voor een levenslange straf. Kotov ontsnapt echter uit de Gulag, als deze aan het begin van W.O.II gebombardeerd wordt. Hij sluit zich vervolgens aan aan het front als eenvoudige soldaat.

avatar van xgogax
Momenteel heeft heel Rusland het over deze film, maar eerlijk gezegd vind ik dat de trailer er niet zo best uitziet .

avatar van Koekebakker
Hoofdprogramma Cannes maakt mij wel nieuwsgierig.

avatar van jarno1975
Dit is de duurste Russische film ooit na de USSR tijd. ($55 miljoen) en is nu al geflopt in Rusland.

avatar van xgogax
Deze film bestaat dus uit 2 delen , namelijk Utomlyonnye solntsem 2: Predstoyanie (2010) en Utomlyonnye solntsem 2: Tsitadel (2011) . Het tweede deel van deel 2 , Tsitadel (2011) , vind ik veel beter dan het eerste deel van deel 2 , Predstoyanie (2010) .
Sterker nog , het eerste deel van deze film - met overdaad aan lelijke CGI en onrealistische actiescènes - ben ik nagenoeg helemaal vergeten ( heb dat deel ongeveer 1 jaar geleden gezien ) . Terwijl het tweede deel van deze film minstens vier sterren waard is . Scènes in de loopgraven zijn onvergetelijk . Bovendien ziet de film er zeer goed uit . Uitmuntende cinematografie en dito editing !

al met al :

Utomlyonnye solntsem 2: Predstoyanie (2010) =} ** / *****
Utomlyonnye solntsem 2: Tsitadel (2011) =} **** / *****

avatar van iamwhoiam
De film in Moscow gezien tijdens de periode van 9 mei.
Somtijds een heerlijke film maar vaak ook wat langdradig.