Hay un Fantasma en Mi Cama (1980)

Alternatieve titel: C'è un Fantasma nel Mio Letto

1 stem

Spanje / Italië

geregisseerd door Claudio De Molinis
met Lilli Carati, Renzo Montagnani en Vincenzo Crocitti

Camillo en Adelaide Fumagalli zijn een pasgetrouwd stel dat op huwelijksreis is in Engeland. Zij huren een kamer in een hotel dat in werkelijkheid een spookhuis is, waarin de geest van de baron van Black Castle rondwaart. Al snel beginnen de problemen, want zowel Camillo als het spook willen met Adelaide naar bed.

Er bestaan er gelukkig aardig wat van : films waarin Lilli Carati om de 5 minuten naakt gaat...dit is er gelukkig zo een, de vraag is trouwens eerder in welke film ze niet om de 5 minuten naakt gaat ! Zelfs in haar pre- porno periode. Bijrolletjes niet meegeteld. Carati in haar tweede film met regie van ene de Molinis, volstrekt ongekende die regisseerde onder de naam Giorgi en met haar eerder candido erotico had gemaakt, een zgn. serieuze sexploitation.
Dit is een pure farce en zelfs naar genrebegrippen te debiel voor woorden, maar we hebben behalve Carati ook Montagnani als protagonist, meer bepaald het eponieme fantoom. Quantum mechanisch volstrekt verantwoord fantoom overigens : tegelijkertijd materieel en ook weer niet, iig kan hij bij Carati de nodige vibraties opwekken zoals haar vent Crocitti dat niet kan. Crocitti kennen we als sul uit talloze van dit soort films, hoe hij het met Carati aanlegde vertelt het verhaal ons allicht niet , en al evenmin hoe hij het voor mekaar kreeg hun verloving 5 jaar lang niet te consumeren ! Een melancholicus waarschijnlijk, die Camillo...
Slechts de moeite allicht vanwege een vaker naakte dan aangeklede Carati en dat is genieten, haar enige probleem- toen nog- waren haar kleine titties, de makers compenseerden door een verder volstrekt overbodige bonne te introduceren met werkelijk massieve- en natuurlijke- jetsers
Niet genoeg voor enigszins normale en/ of volwassen kijkers vrees ik, dat u dit ondanks de spooky titel en setting in een zgn. kasteel niet voor gothic sfeerschepping hoeft te zien lijkt me duidelijk.
Is uitgebracht op DVD in IT, geen onderschriften maar voor dit soort rommel zijn er altijd wel fansubs te vinden...al heeft Carati die niet nodig.
Wat ik me trouwens afvraag : waarom kreeg deze overwegend Italiaanse productie hier de Spaanse titel mee, en wijken jullie af van IMDB ? Daar moeten dan toch zwaarwegende motieven voor zijn, ik zou echter niet weten welke.