Volg jij MovieMeter al op Facebook?
MovieMeter op Facebook

Thundercrack! (1975)

Erotiek / Komedie
120 minuten (bioscoop-versie) / 158 minuten

geregisseerd door Curt McDowell
met Marion Eaton, Melinda McDowell en George Kuchar

Thundercrack begint als een soort horrorfilm waarin een groep mensen voor een noodweer moet schuilen in een spookachtige villa op het platteland. Hun gastvrouw (Marion Eaton) is dronken en zo gek als een deur. Wat is het geheim van haar overleden echtgenoot? Waar is haar zoon? Wat doen die menselijke ledematen in de kelder? Wat maakt het uit? Al snel raakt iedereen betrokken bij een héél ander spelletje.

Ik zag hem al bij Van Leest liggen voor 10 euro of zo.

avatar van BlueJudaskiss
Is dit de moeite waard? Ziet er apart uit!

Gekocht bij Mediamarkt voor ongeveer 7 € met nog enkele andere titels. Gisterenavond 25-30 min. van gezien en ik moet zeggen dat ik me toch wel iets anders had voorgesteld bij de zogenaamde cultfilm van de jaren 70.
Ik hou wel van vreemde, aparte, geschifte, zieke (noem maar op...) films, maar niet op deze manier.
Het enige dat ik tot nu toe zag was (ranzige) sex, misschien wel een lichte vorm van porno . Deze (controversiele) prent zal dan ook ongetwijfeld voor de nodige opspraak gezorgd hebben en het zou me zelfs niet verbazen dat deze film op sommige (preutse) plaatsen verboden is. Het zwart-wit aspect vind ik meestal wel interessant, maar ik ergerde me wel aan het (waarschijnlijk zo bedoelde) misselijkmakende, zeezieke camerawerk. Het is erg onduidelijk en wazig gefilmd.

Ben benieuwd of de film verder nog iets te bieden heeft, dus misschien kijk ik hem nog wel uit.

avatar van ToNe
Lichte vorm van porno?
Kijk 'm eens af...

De film begint vrij off-beat en de gastvrouw is over-the-top bizar, maar je kan het verder rustig afdoen als avondvullende blue movie. Onbeschaamd obvious om te provoceren of te shockeren, aangezien de aanverwante titels uit de rekken min of meer hetzelfde bieden. Zoals Baise-Moi.

ToNe schreef:
Lichte vorm van porno?
Kijk 'm eens af...

Wat was het anders?
Ik ben zeker van plan 'm af te kijken in de hoop dat er nog iets 'gebeurt' of dat het verhaal op z'n minst iet of wat boeiender wordt...
Als dit de rest van de speelduur blijft aanslepen dan wordt dit vrees ik een extreem lage score...

avatar van ToNe
Hehe, ik wil niet al te veel insinueren,
maar Thundercrack 'licht' vinden zonder verdere ironie,
zou misschien iets kunnen onthullen van een zekere 'gewenning' van zulk materiaal.

Kijk 'em maar af, zou ik zeggen en ik hoor het wel.

ToNe schreef:
Hehe, ik wil niet al te veel insinueren,
maar Thundercrack 'licht' vinden zonder verdere ironie,

Kijk 'em maar af, zou ik zeggen en ik hoor het wel.

Ik heb hem dan toch eindelijk afgekeken en ik had er ontzettend veel moeite mee
Met 'licht' wou ik duiden op de (al dan niet ranzige) sex, oftewel 'lichte' porno, De ganse film op zich bestempel ik zeker niet als licht, integendeel.

Wat die ironie betreft spreek ik dan wel weer volledig tegen
Dit was voor mij niet meer dan inhoudsloze, ronduit belachelijke troep.
Gewenning van zulk materiaal? Ik dacht het niet

Thundercrack is de eerste film op Moviemeter die van mij de laagste score krijgt...

avatar van Mug
Mug
Hoe vaak kan een man ejaculeren binnen een paar uur? Als ik de film Thundercrack! moet geloven, meer dan ik ooit heb gepresteerd.

Cult-porno uit de seventies, niets is te gek. Laat ik het woord wansmaak maar weer even uit de mottenballen halen. Houdt u van behaarde mannenbillen, komkommers, hoelahoep en dieren? Indien u deze vraag positief kunt beantwoorden, dan bent u bij Thundercrack! aan het juiste adres.

Vreselijk slecht, dubbelzinnige teksten die nog erger stinken dan Franse kaas, maar juist daardoor ook stiekem erg grappig. Dit is niet voor iedereen geschikt.

De Nederlandse dvd is de onvolledige versie! Om over de kwaliteit maar te zwijgen.

avatar van niethie
Zonder enige twijfel een van de slechtste films die ik ooit heb gezien. Ik kocht deze film ooit eens op de gok bij de FRS met het idee dat het een een of andere vergeten droge horrorflick zou zijn, ben hem die avond dan ook gelijk gaan kijken en wist werkelijk niet wat ik zag. De ene ranzige seks scene na de andere (ja, het was dus geen horror wat de hoes wel deed vermoeden), verschrikkelijk vage personages en gebeurtenissen en bovendien waren de beeld en geluidkwaliteit niet om aan te zien. Heb echt meerdere malen overwogen hem uit te zetten maar het is me op een of andere wonderbaarlijke rede toch gelukt erdoor heen te komen. Heb de film de volgende dag direct teruggebracht en hem geruild voor het haast net zo slechte Salo . Al met al een gedrocht, een verschrikkelijk gedrocht, laat je aub niet misleiden door de interessant uitziende quasi (cult horror) dvd hoes, dit is gewoon een uiterst smerige (nichterige) pornofilm waar van alles aan mankeert en waarin allemaal hele vage dingen gebeuren, deze troep verdiend het niet eens om onder de noemer ''film'' te vallen. Uiteraard een-

0,5 sterren

Tja, wat moet je hier mee. Nou niks wat mij betreft.
Dit gaat nergens over. Het is niet artistiek, het is niet opzienbarend schokkend ofzo, het is niet grappig.
Het is vooral heel erg vreemd, maar totaal oninteressant.
0,5* en dan ben ik nog mild.

avatar van niethie
Ach je kunt de dvd altijd nog gebruiken als schietschijf.

avatar van BlueJudaskiss
Of in de pakketservice doen?! Ik ben hier echt heel erg benieuwd naar...als iemand deze heeft: ik hou me aanbevolen!

avatar van niethie
Ik had hem maar heb hem geruilt, je had hem anders zo van me mogen hebben.

Heb deze nog wel liggen denk ik. Spotgoedkoop aangeschaft, gelukkig. Het was de omschrijving 'de cultfilm van de jaren 70' die me wel aansprak.

Maar wat is dit een klotefilm. Zowat het slechtste dat ik ooit heb gezien.
Thundercrack heeft absoluut niks te bieden, op geen enkel vlak. Compleet inhoudsloze film. Zou nochtans bedoelt zijn grappig te zijn. Duurt véél te lang, is vreselijk saai en extreem ridicuul.

0.5 *

Maar jij je zin . Ik kijk het even na BlueJudasKiss en hou je op de hoogte via PM.

avatar van bladonis
Met het niet geheel onverwachte, maar toch schokkende overlijden van soul-engel Amy WInehouse nog nazingend in m'n hoofd, had ik zin in een beetje een rare film...

Thundercrack! is een 'art porn' / exploitation / b-horror ode in één rauw, verontrustend ultra low budget pakketje gepropt. Een spel van hunkering, liederlijkheid, hebzucht, eenzaamheid, waanzin en triomf! Marion Eaton 'schittert' als Gert, een liederlijk dronken middelbare weduwe, die 'moedertjeziel alleen' woont in een huis in het midden van nergens. Ze is charmant waanzinnig, prettig pervers, en haar acteren is zwaar over-the-top, maar bizar spot on! Het is Amy Winehouse zoals ze d'r op latere leeftijd had bijgelopen, had ze nog door mogen leven: zwart-grijzend haar, geaccentueerd met een slordig getoupeerd pruikje, lippen veel te rood gestift, ogen te opgemaakt, en wenkbrauwen aangezet met een blokkwast! Ze zwalkt, liedert, lalt zich een weg door het grote huis, eenzaam, alleen, en door god en iedereen verlaten... Net als Amy.

Als in een zware storm twee groepjes vreemdelingen willen schuilen tot de ergste buien over zijn, grijpt de vrouw des huizes de gelegenheid met het handje waar ze net geen glas in vastheeft aan om eindelijk weer eens wat levend volk om zich heen te hebben!
Hier wordt het verhaal wat wazig en ranzig, Het is pervers, hilarisch, en ook vreemd aandoenlijk om te zien hoe de van menselijk contact verstoken Gert al glurend een komkommer in zijn geheel misbruikt, om die wat later aan een der gasten te voeren... Het begin van een orgie van misfits waar zelfs Tod Browning moeite mee zou hebben!

Dit is een heerlijk, krakkemikkig vehikel, dat in het kielzog van porno-pareltjes als Deep Throat, The Devil in Miss Jones en Forced Entry expliciete seks mengde met verhaal en dialogen. Toch heeft het seksgedeelte hier uitdrukkelijk géén porno-gehalte! Daar is het allemaal net iets te knullig voor, de acteurs iets te gewoontjes, te 'normaal geproportioneerd' en te non-porno. Nee, dit waren volgens mij beginnende acteus die een beetje 'functioneel naakt' oké vonden, actrices die een schot pap in hun mik namen zoals t kwam. Er wordt lustig op los gerampetampt en gepepen. Zelfs Marion Eaton laat haar broze dronken lijfje in de badkuip afsponzen door een bezorgd gastje, prachtig breekbaar in beeld gebracht!

Hoe kan je zo'n ervaring beschrijven? Het is als een tatoeage op je ribben geprikt krijgen, en net als je denkt klaar te zijn jast de tattoo-madam óók nog een Prince Albert door je joekeloekus! Uitgesponnen, vlammende pijn, gevolgd door scherpe, krijsende pijn, met de wetenschap dat je uit de stoel kruipt als een compleet ander, met waanzinnige plaatjes versierd, mens! Was het de pijn waard? Voor sommigen absoluut. Voor mij helemaal.

Ik heb zelden zo'n bizar avontuur aanschouwd als dit in geheel in zwart-wit, supergoedkoop 50s horror spoof, xxx relationship drama! Als je fan bent van het ultra-vreemde, camp-horror, Grand Guignol theater van het Onverwachte is dit smullen! Als de liefdesbaby van John Waters en David Lynch! Eén deel Eraserhead, twee delen Pink Flamingos, een fikse scheut Rocky Horror, afgemixt met Spider Baby! Geen echte gore, maar enkele ranzige scenes, en meerdere plastisch in beeld gebrachte seksscènes, je bent gewaarschuwd!

Voor mijn sloppy drunk, randy, lecherous, horny as all hell Amy Winehouse MILF Marion Eaton, 4,5 met bakvet ingevette sterretjes!

avatar van VanRippestein
Ieeeeuuuw! Dit is een heel erg nare film! De film opent nog als absurd slecht geacteerde b-film, duidende op een fijne kijk ervaring, maar later blijkt dit een soort porno te zijn die als doel heeft mensen niet op te winden: seksscenes worden geintroduceerd door OEVERLOOS LANGE dialogen over zaken waar je niet bepaald een erectie van kunt krijgen. De porn in kwestie wordt uitgevoerd door mensen die je niet naakt hoopt te zien. De acteurs zien eruit alsof ze het zelf allemaal voor het eerst doen en geen idee hebben wat ze er van moeten vinden. Dit maakt deze film tot waarschijnlijk de meest ongemakkelijke kijkervaring die ik ooit heb gezien 50 plussers met komkommers in den flamoes, mannen die hun eigen en andermans behaarde anus in close-up uhhhh.. dingessen, en een blowjob scene laat elke poging tot romantiek/erotiek of pure geilheid uit terwijl dit de meest conventionele scene lijkt te zijn: HOE MOEILIJK IS HET OM EEN BLOWJOB TE FILMEN! mijn god! elke keer dat er seks aan zit te komen deed dacht ik: nee, asjeblieft niet meer vieze mensen die vies zijn. Na zulke scenes denk je dan weer: nee niet nog meer tergende dialogen.

Naast porno schijnt er ook nog een plot in te zitten, maar dit moet je vooral zien als ellenlange shots van mensen die dialogen of monologen afsteken. Het was voor mij onwaarschijnlijk moeilijk om te volgen waar het over ging, aangezien de acteurs de tekst uitspreken alsof het ze geen kloot interesseert. en de term cinematografie is hier in het geheel niet op van toepassing. Dat alles is gefilmt met een camera die filmt alsof hij zelf ook niet verkracht is.

pluspunt was dan wel dat na deze film alle andere films er fcking mooi en goed uitzien.

Ondanks waarschijnlijk niemand de film kent wil ik m alsnog niet in mijn kast een plaatsje geven, strakt is er 1 iemand die m wel kent. Ik zou me minder schamen met een 13-in-een-dozijn pornofilm, ongeacht het subgenre. Ik heb me werkelijk nog nooit zoveel plaatsvervangende schaamte gehad.

Slechtse film ooit.

avatar van puppet master
VanRippestein, ik kon het niet beter omschrijven, geweldig.....

avatar van VanRippestein
dankjewel