Piet Piraat en het Vliegende Schip (2006)

België
Avontuur

geregisseerd door Bart van Leemputten
met Peter Van De Velde, Dirk Bosschaert en Anke Helsen

Als de Scheve Schuit in volle zee op een ander schip botst, begint er een nieuw avontuur voor Piet Piraat en zijn scheepsmaten. Ze ontdekken dat het om de Wankele Walvis gaat, een schip dat door Neptunus werd vervloekt. De bemanningsleden zijn veranderd in stenen beelden. Kapitein van de Wankele Walvis is de mooie Marilyn . Piet is op slag verliefd en wil de vloek ongedaan maken. Daarvoor moet de versteende bemanning besprenkeld worden met het blauw uit de regenboog. Maar hoe geraken de piraten aan dat stukje regenboog? Dan ontdekt Piet dat de Wankele Walvis kan vliegen.

jack-sparrow
mijn broer is een heel grote fan van studio 100 .
en die trailer ziet er ook wel goed uit .
met de stemmen van k3, ligt dat nu aan mij of speelt k3 mee in alle films en musicals .
maar volgens mij wordt hij best goed .

Komt omdat een product is van studio 100
(hier lijkt me ook geen reet aan)

he by-the-way dit is een kinderfilm

avatar van Goodfella_90
Het lijkt me stug dat dat hem ontgaan is.

... de eerste stemmer ... . Dit is een leuke film voor jonge mensen van een jaar of 3,4. Die hoorde ik tijdens de film enthousiast gillen. Ik kende Piet Piraat niet. Het schijnt iemand te zijn die net als de andere Studio 100 artiesten regelmatig op TV voorbij komt. Deze film is een lange aflevering. Het is een schattig verhaaltje. Niet vervelend, maar echt bestemd voor een andere leeftijd. De K3 meisjes (de stemmen) als gemene vleesetende planten is wel grappig. 3*

avatar van timburton
Ja, en nu gaat Studio 100 net zoals bij Plop gewoon te ver. Deel 1 was te accepteren, maar het is dan ook logisch dat deze kansloze film niet in de bios is gekomen. (of toch wel? niet in Maastricht, hoor.) 1*

hmm.... dit trekt mij niet echt, ik vind toch niet echt dat dit een film voor mij is

avatar van Tapa
Samen met mijn zoon in de bios gezien, toch ook een beetje mijn soort humor. Ik heb me kostelijk vermaakt. Straks weer samen op Ketnet kijken

avatar van tommykonijn
Ik heb deze met een jonger familielid gekeken in de bioscoop. Hij vond hem wel leuk, maar ik vond er eigenlijk geen fluit aan. Bovendien was het speelduur nogal kort (voor een film, absoluut niet voor mij). Omdat mijn achterneefje hem leuk en geslaagd vond en omdat hij voor de kleinere kinderen bedoeld is zal ik hem geen 0,5* geven. Maar leuk vond ik persoonlijk de film niet.

avatar van Legan
Het Vliegende Schip is het tweede deel in de Piet Piraat reeks, en direct ook de beste.

Het slaagt erin om direct vanaf het begin interessant en onderhoudend te zijn. De setting is leuk en de decors aardig, terwijl het genoeg spanning, avontuur, humor en goede ontwikkelingen heeft om je aandacht vast te houden. Gewoon leuk en simpel zonder te overdrijven; iets wat het derde deel de nek omdraait.

Een geslaagde kinderfilm.

avatar van Erwinner
Legan is onze vragen bak voor Studio 100 dus. Voorlopig heb ik geen vragen

avatar van Legan
Zolang het maar geen Plop vragen zijn, want dan sta ik niet voor mijzelf in. Maar verder ben ik de laatste tijd inderdaad infantiel bezig op filmgebied met o.a. K3, Piet Piraat en Herbie .

avatar van Donkerwoud
Uit een soort balorigheid heb ik hem toch maar even gekeken, en hij viel best mee...voor een studio 100-productie! Piet Piraat is toch een van de minder vervelende karakters uit de stallen van die beruchte kindertelevisie-producent. Maar het is voor iedereen boven de tien eigenlijk te kinderachtig voor woorden, met die lelijke blue screen als achtergrond en de debiele grapjes.

avatar van movie acteurs
Begin jaren 90 veroverde een Belgische studio, genaamd Studio 100, talloze kinderen met Samson & Gert. Daarna kwam Kabouter Plop en noem de rest maar op. Deze twee iconen waren nog wel geinig maar hierna sloeg het erg door. Zo komt er maximaal om de vijf jaar een nieuwe personage van Studio 100, zodat het over 30 jaar nog bekeken kan worden. Zo kan je eeuwig doorgaan maar op een gegeven moment moet het eens stoppen. Helaas wordt het vrijwel nu nog steeds uitgezonden. De oude leuke, geweldige series (B&A, Boes, Calimero etc.) zijn helaas niet meer op het kanaal te ontdekken, en zijn gewoon spoorloos. Humor is alleen nog op zijn studio 100's

Is het , als ouder, nou een straf om hier naar te kijken? Die kleine afleveringen volg ik niet. Maar misschien vinden de kleintjes het wel heel leuk. Tja daar gaat het natuurlijk ook wel om.
Deze film is natuurlijk niet lang, maar ondanks dat is het wel vrij lang uitgerekt. Het verhaaltje is een beetje klungelig. En de acteurs moeten wel zeer kinderlijk en overdreven spelen. Wel ziet, een soort van vleesetende planten, er nog redelijk goed uit en zijn zelfs ingesproken door K3. 1,0.

avatar van Elineloves
''Helaba, die stok die deed dus wel ferm pijn he!''

De meeste kinderfilms of kinderseries kan ik niet uitstaan, maar stiekem ben ik een sucker voor Piet Piraat. Het is dan ook absoluut geen straf wanneer er op het werk een film in de dvdspeler wordt geduwd en ik natuurlijk 'moet' meekijken. Al is het maar voor dat leuke Vlaamse accent en die grappige woordjes en uitdrukkingen zoals de eerste zin van dit stukje tekst.

Het is de ‘Pirates of the Caribbean' voor kinderen, en de jongere doelgroep is sowieso niet al te kritisch, dus daar valt het goed in de smaak. Toch is er voor de oudere kijkers best wat vermaak uit te halen, denk aan de snerende opmerkingen tussen Berend en Stien (fijne slapstick humor), de prachtige Vivienne van den Assem.. en laten we eerlijk zijn, piraten zijn leuk.

Ze hebben behoorlijk wat thema's er in verwerkt: jaloezie, vriendschap, verliefdheid en ook behoorlijk wat 'genante' momenten, denk hierbij aan de scène waar Piet aan het dagdromen is over 'zijn' mooie piratenvrouw, en ondertussen de wang van Berend vol aan het kwijlen is. Eén van de momenten waar zowel de kinderen als de volwassenen een lach niet kunnen onderdrukken. Evenals het moment waar de piraten vliegensvlug naar boven worden gehaald door de vleesetende planten, die eigenlijk best een storende factor zijn, omdat je overduidelijk die K3 stemmen hoort wat minder amusant is dan het op papier zou lijken. ''Bwuerk, wat een vies, vettig bolletje!''

Call me crazy, maar de avonturen van Piet, Berend, Stil en Stien zijn vermakelijk. En het is natuurlijk ook hartstikke aandoenlijk wanneer je die kleintjes op je schoot zitten, of naast je, en je ze ziet genieten van dit voor hun spannende spektakel.