Self Medicated (2005)

geregisseerd door Monty Lapica
met Diane Venora, Monty Lapica en Michael Bowen

De 17-jarige Andrew raakt in een depressie wanneer zijn vader overlijdt. Hij kan dit niet accepteren en belandt in het wereldje van drugs. Echter, zijn moeder werkt mee aan een programma die probleemtieneren ontvoert en in een psychiatrische inrichting plaatst.

avatar van mayhemblik
Wat een walgelijke Eo film dit zeg, ik geef hem 1* omdat het middenstuk nog een beetje te pruimen was maar de rest was echt niet te harden.
Toen dat belachelijke gedeelte met die zwerver kwam ben ik de kamer uit gelopen.
Dit zijn nou echt films waardoor je aan de crack/heroine zou beginnen!!!

Bélon

Precies wat ik dacht: EO film. De eindscène is zonder teiltje niet door te komen. De rest trouwens ook nauwelijks.

Dat gedeelte met die zwerver was inderdaad tenenkrommend. Op een gegeven moment raakt de conversatie met de zwerver op een belachelijk zijspoor; het gaat dan over masturbatie en de hoofdpersoon zegt dat hij dat niet meer doet. WTF? Was dat dan de (gristelijke )moraal van de film: hou je handjes boven de lakens?!? Echt te bizar...

avatar van Woolf
Heel erg ongeloofwaardig. Een mooi einde sla ik heus niet altijd af maar dit ging echt te ver. Ook de acteerprestaties vond ik onder de maat.

Ik vond de EO boodschap wel mee vallen en vond de film wel onderhoudend.

avatar van mayhemblik
stinissen schreef:
Ik vond de EO boodschap wel mee vallen en vond de film wel onderhoudend.

Mag ik zo brutaal zijn om bij u te informeren onder welke drugs u verkeerde tijden het zien van dezen rolprent?

Reinbo
Mmmmmm heb deze net gehuurd, leek me wel wat, maar had beter eerst de commentaren kunnen lezen....

avatar van Zizzo
Begon zeker niet slecht, en bleef wel aardig, tegen het einde ging het bergafwaarts, erg jammer die EO boodschap, daarvoor -2 sterren. Cast doet het wel geloofwaardig. Op de cover staat "39 international Film Awards" maar voor mij is dit toch een 1.5

Een hele foute film.......

avatar van Nicolage Rico
Reinbo schreef:

Ik zag 'm liggen voor een euro, maar zelfs dat is 'ie niet waard, zo te lezen.

avatar van daxclusive
Na de slechte commentaren, toch deze film gaan bekijken.
Ik vond het een goede film, goede verhaallijn en zeker een goede einde.

Dat einde verpest een best goede film. erg jammer

avatar van Fryce
Hoe een slechte acteur een film met potentie compleet omzeep kan helpen. Jammer.

avatar van Zeriel
Ik vond dit een prima film, tot inderdaad die zwerver opduikt en we in de EO modus komen.

Het schijnt dat dit gebaseerd is op "ware gebeurtenissen", dus als je je kind verwaarloost en je jezelf suf-mediceert, bel je gewoon even een instelling die je je zoon laat kidnappen.....

Afgaande op de plot, en de flaptekst is de zoon "out-of-control", maar ik vind dat het vooral de moeder is die (voor geen meter) spoort. Andrew doet geen hele gekke dingen voor een puber. Hij heeft alleen geen vader, en ook geen moeder, want die is er niet voor hem.

Ik vond Monty Lapica uitstekend acteren. Alleen de plotonwikkelingen aan het einde zijn va het nivo mag-ik-een-teiltje.......

Gelukkig komen de hufters van de instelling als eigentijdse kampbewaarders naar voren.