Moos (2016)

Nederland
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Job Gosschalk
met Jip Smit, Daniel Cornelissen en Michiel Romeyn

Moos’ leven bestaat uit koken, schoonmaken en helpen in de textielwinkel van haar vader Maup. Als ze na vele jaren haar jeugdvriend Sam terug ziet, moedigt hij Moos aan haar dromen na te jagen, te beginnen met een auditie op de Kleinkunstacademie. Moos komt er echter al snel achter dat een eigen leven opbouwen nog niet zo eenvoudig is, terwijl Sam zich ondertussen afvraagt of zijn gevoelens voor Moos niet meer dan vriendschappelijke zijn.

avatar van LuukRamaker
Eén van de telefilms van dit jaar. Zondag 29 mei te zien bij de KRO-NCRV op NPO3.

avatar van 93.9
Bedoeling is goed. Uitwerking is een stuk minder. Onder andere plot is dun.
Ook acteerwerk is het niet helemaal...

Mooie, warme feelgood movie. Moeite van het kijken waard!

avatar van Donkerwoud
Een inwisselbare formule-film over een tiener/twintiger die vriendschap, liefde en familiewaarden leert kennen. Leugens worden verteld. Gevoelens worden uitgesproken. Jiddische liedjes worden gezongen. Voornaamste gimmick is dat het zich afspeelt in de Joods-Israëlische gemeenschap in Nederland. Niet dat er met dat uitgangspunt meer wordt gedaan dan de exotische couleur locale tonen van de nederjoodse gemeenschap. Schattig, een bar mitswa doen met keppeltjes op.

avatar van bjerik76
ik kon er niet om lachen, nog om huilen, nog kriebels in mn buik van.
Helaas, de hele film / verhaal en de cast deed me niks.

avatar van mjk87
Matig. Doet al snel denken aan die Nederlandse komedies als Oppassen, grappig wordt het nergens maar het kijkt wel aardig weg. Alleen duren die series steeds korter dan een uur. 90 minuten is echt te lang. Michiel Romeyn is prima en dat sfeertje rond de Joodse wereld best aardig, al doet dat an sich nergens ter zake. Maar met dat sfeertje en die keur aan personages had je hier volgens mij ook veel beter een serie van kunnen maken. Als film is het allemaal wat te dun en simpel uitgewerkt. 2,0*.

avatar van missl
Ik heb me er wel mee vermaakt. Luchtig filmpje over een meisje dat naar de kunstacademie wil. En daar is Sam die het leven van zijn beste vriendin leuker maakt. Dit alles in een Joodse familie maar dat had niet perse gehoeven.

Aardige film, hoewel het van cliché's aan elkaar hangt, die alle zo op elkaar gepropt zijn.
Zoals die mensen ook wonen, zó benauwd.
Om een keer te zien best aardige film.
Lijkt uit de vorige eeuw: een leraar die zijn leerlinge manipuleert en bespringt....Tegenwoordig terecht strafbaar, regisseurtje....