Twee Jongens en een Oude Auto (1969)

Nederland
Avontuur

geregisseerd door Henk van der Linden
met Jeu Consten, Cor van der Linden en Claire Leistra

Als een pokkenepidemie uitbreekt in een door rebellen belegerde dorp, is het aan Jan en Cor om een serum in de stad op te halen. Maar, de stad is gevaarlijk omringd door de rebellen. De jongens stelen een oude auto en, samen met een zuster die ze onderweg oppikken, proberen ze de rebellen te ontkomen en de stad binnen te dringen.

Ondanks dat er genoeg aan mankeert, zijn de films van Henk van der Linden niet echt vervelend (op een enkele uitzondering na). Vind ze wel wat hebben meestal. Echt speciaal zijn ze echter nooit.

Pas geleden kwam ik trouwens wel een leuke fansite tegen: www.henkvanderlinden.tk[/url]

robertus65
Weer veel achtervolgelingen en acrobatische toeren in de zandheuvels van zuid Limburg. Ingekort op dvd tot ruim één uur.

avatar van Phantasm
Leuke klassieker die lekker wegkijkt, er gebeurt genoeg in, ik had ook de versie van 60 minuten.