Pirates of Treasure Island (2006)

Actie / Avontuur

geregisseerd door Leigh Scott
met Lance Henriksen, Tom Nagel en Rebekah Kochan

Jim Hawkins is een jongeman op zoek naar avontuur en geld. Hij krijgt een kans om zijn dromen te verwezenlijken wanneer hij een schatkaart vindt. Hij besluit een bemanning op te trommelen om richting het eiland te vertrekken waar de schat zou liggen. Zijn bemanning blijkt niet echt goed samen te kunnen werken en de schat lijkt verder weg dan ooit.

Schaamteloos meeliftend op het succes van Pirates of The Caribbean. Lance Henriksen leent zich werkelijk overal voor. De paar kritieken die ik tegenkwam waren dan ook vernietigend.

avatar van J.S.
Die poster alleen al , kan het nog wanhopiger ?

avatar van fabbyke
Dit gaat gewoon zo een harde flop worden.

avatar van SpaghettiWestern
Telkens wanneer er zo'n rip-off wordt gemaakt, lacht men de betrokken mensen uit
wat jullie echter niet weten is dat er een markt is hiervoor (rip-offs van grote blockbusters) en dat de makers zeker hun geld terug verdienen
lach ze dus uit, maar het is hun werk. En als er mensen zijn die hiervoor betalen, mogen ze van mij ook dit soort films maken. Niet alles hoeft zo "origineel" te zijn als Pirates of the Caribean

avatar van J.S.
SpaghettiWestern schreef:

Ja, Pirates of the Caribean is een en al originaliteit hoor.

De stemmen tot nu toe op imdb beloven weinig goeds.

Een dergelijke film zal best wat geld binnenhalen, daar niet van. Met een budget van ruim $1 mln is dat ook al snel, vooral gezien de titel die toch opvalt natuurlijk.

J.S. schreef:
Ja, Pirates of the Caribean is een en al originaliteit hoor.

Die poster is werkelijk lachwekkend, en Lance Henriksen doet ook overal aan mee.

avatar van thunderball
Is dit eigenlijk gewoon Schatteneiland maar dan snel Pirates in de titel verwerkt??

Zo lijkt het wel.

avatar van Quentin

De film is leuk en Grappig. Veel Mooie special effects. Hoewel er wat minder een verhaal inzit dan in die vorige. Is deze film toch wel goed gemaakt en krijgt die van mij 4 sterren!!

Dit is níet Pirates of the Caribbean, ik hoop dat je dat weet? En als je het weet: wat bedoel je met vorige?

avatar van fritsy
Julia1990 schreef:
ja en ik hoop dat je niet op de verkeerde film heb gestemd,
film was totaal amateuristisch qua camera kleding en verhaal gewoon alles.

Is deze film op dvd met nederlandse ondertiteling te koop ?

avatar van verriet
zeer slecht
het is nog niet eens 1 ster waard

Oh mén, wat een belabberd acteerwerk (o.a. die ontzettend sneue nep-fransman met z'n zogenaamde accent, net als die vrouwen die werkelijk gespeend zijn van enig acteertalent), knullige CGI, meermaals een scheve horizon, kneuterige beeldovergangen alsof je naar een foute PowerPoint presentatie zit te kijken, special effects die gewoon te zielig voor woorden zijn, potsierlijke kostuums, en een belachelijk verhaal; Jim Hawkins wordt vanaf 2 meter afstand met een kruitpistool neergeschoten en staat even later zonder schrammetje weer op om verder te vechten. En oh, was die chinees een meisje?? Nou, dat zag ik inderdaad écht pas toen d'r hoed afviel! En dan hebben we het nog niet eens over de tenenkrommende oneliners, die die benaming overigens niet eens mogen dragen. Mijn advies: als je mogelijkheid hebt, niet kijken!

Quentin schreef:
Kijk maar eens wat voor een obscure titels de productiemaatschappij van deze film heeft gemaakt: http://www.imdb.com/company/co0163862/

Unbelievable indeed! Dat is gewoon de ene rip-off na de andere.
Wat te denken van (een greep uit de recente titels):

H.G. Wells' War of the Worlds (2005)
The Da Vinci Treasure (2006)
Snakes on a Train (2006)
The Hitcher (2007)

Mr_White
Heerlijke baggerfilm. De sets zijn belachelijk, de CGI om te janken (die mensen hebben duidelijk geen besef van diepte). Bizar slechte dialogen en gevechten zijn aan de orde van de dag maar uiteindelijk heb ik me stiekem toch wel een klein beetje vermaakt.

avatar van dave
Hier ook een probleempje met de synchronisatie. Dat lijkt wel meer voor te vallen met dit soort producties. Toch jammer.

avatar van BlueJudaskiss
Ik kan altijd wel lol hebben met die producties van The Asylum, maar dit was wel heel erg slecht. Te veel gewauwel en een ontzettend lelijke vormgeving.

avatar van flipflop
tsjidde schreef:

Unbelievable indeed! Dat is gewoon de ene rip-off na de andere.
Wat te denken van (een greep uit de recente titels):

H.G. Wells' War of the Worlds (2005)
The Da Vinci Treasure (2006)
Snakes on a Train (2006)
The Hitcher (2007)

The Hitcher was bepaald geen obscure titel; Sean Bean vertolkte een van de hoofdrollen. Verder was die film nog best redelijk. De rest is inderdaad behoorlijk kenmerkend.

avatar van BlueJudaskiss
The Hitcher is niet van The Asylum.

avatar van freeze
spurs schreef:
Is deze film op dvd met nederlandse ondertiteling te koop ?
ja, bij de coop supermarkt voor een euro

BlueJudaskiss schreef:
The Hitcher is niet van The Asylum.

Ik bedoelde waarschijnlijk The Hitchhiker (2007) .