Calendar Girl (1947)

Alternatieve titel: Star Dust and Sweet Music

Muziek

geregisseerd door Allan Dwan
met Jane Frazee, William Marshall en Gail Patrick

Johny Bennett (William Marshall), een getalenteerde componist, en kunstschilder Steve Adams (James Ellison) arriveren in het midden van de 19de eeuw in Greenwich Village. Op hun logeeradres ontmoeten zij Patricia ONeil (Jane Frazee). Wanneer zij worden uitgenodigd voor een feest, maken zij kennis met Dillingsworth, een invloedrijke musicus, die toestemt om Johnny's nieuwe compositie te beoordelen.

Dick2008
Leek me eigenlijk weer niks deze film, maar de eerste helft van de film is me nog behoorlijk meegevallen. Want ja, van Kenny Baker, met zíjn hoge stem, moet je ook van houden. Maar mooie liedjes van Jimmy McHugh in deze romantische musical en met een paar mooie dansscènes. En het past wel in de na-oorlogse jaren, deze sweet music. 3.0/2.0.