ad

Alternatieve titel: Honeymoon

Oorsprong: Canada / Frankrijk

Geregisseerd door: Patrick Jamain

Met onder meer: Nathalie Baye, John Shea en Richard Berry

IMDb beoordeling: 4,6 (102)

Over Lune de Miel

"This year in New York, 76,336 women will get married... 282 will be murdered."

Een Française in Manhattan loopt het risico om het land uit te worden gezet door de relatie die ze had met een gearresteerde drugsdealer. Ze neemt dan ook de beslissing om een verstandshuwelijk te hebben via een agentschap. Maar ook al hebben ze elkaar nooit gezien, al snel begint de echtgenoot zijn huwelijksbeloften serieus te nemen.

avatar van Purmerend

Purmerend

Die poster op imdb vind ik sprekender, maar ja die is niet goed genoeg.

avatar van Zinema

Zinema (crew films)

Viva VHS!

Lune de Miel a.k.a. Honeymoon is een thriller waarbij de kijker het liefst schreeuwt naar het beeldscherm om het hoofdpersonage op andere gedachten te brengen.

Om aan een verblijfsvergunning te komen gaat ze een schijnhuwelijk aan, iets wat nog te begrijpen valt. Waarom ze zich echter telkens verder de nesten in werkt niet. En zo passeert aan ons een film waarbij alle logica zoek is. Zelfs met het verstand op nul.

Het gegeven is leuk en de psycho wordt aardig neergezet door Shea, maar het script is om te huilen zo idioot. En dat is jammer, want hier had veel meer ingezeten.

Deux.