Rich in Love (1993)

geregisseerd door Bruce Beresford
met Albert Finney, Jill Clayburgh en Kathryn Erbe

Wanneer ze te horen krijgt dat haar moeder ervandoor is gegaan om een nieuw leven te beginnen, beseft de 17-jarige Lucille Odom dat het leven haar een lelijke loer heeft gedraaid. Terwijl al haar leeftijdsgenootjes met volle teugen genieten van deze sleuteljaren in hun jonge leven, is Lucille van de ene dag op de andere de vrouw des huizes geworden. Ze moet niet alleen instaan voor de huishoudelijke taken, maar ook voor haar vader Warren, die het vertrek van zijn vrouw niet heeft kunnen verwerken en troost zoekt in de drank...

avatar van Lady_Movie
hele mooie film

ik raad het iedereen aan.
goed geacteerd

misschien wat oud maar toch blijft hij leuk.

Aardige film waarbij de moeder haar gezin verlaat, en de achterblijvers dus een nieuw leven moeten opbouwen. Het verhaaltje is behoorlijk dun en er gebeurd ook vrij weinig. Maar de personages zijn geloofwaardig en goed geschreven. Uiteraard wil het ook wel helpen dat de cast een uitstekende prestatie neerzet waarvan de jongste dochter Kathryn Erbe nog het meeste opvalt.

Dit is zo'n film waarbij ge een beetje medelijden krijgt met de acteurs, gewoon omdat ze in zo'n onmogelijk plot zitten.
Het zijn trouwens alleen de acteurs die deze film op een aannemelijk peil brengen, want het statiosromanneke is oppervlakkig, onecht en zo te voorspellen.
Misschien allemaal wel goed bedoeld met als conclusie dat het begrip "gezin" is geëvolueerd, maar het is al te papperig gebracht.