Rattled (1996)

Thriller

geregisseerd door Tony Randel
met William Katt, Shanna Reed en Ian Abercrombie

Paul Donahue woont met zjn nieuwe gezin in een dure woonwijk vlakbij de woestijn in Texas. Hij is aannemer bij een groot woningbouwproject in de buurt. Door de werkzaamheden wordt de schuilplaats van duizenden ratelslangen ruw verstoord, zodat ze op zoek moeten naar een nieuwe plaats waar ze de zomer kunnen doorbrengen. Door de ontploffingen zijn ze uit hun ritme gebracht, hebben ze honger en zijn uitermate agressief. Tijdens hun zoektocht naar een nieuwe schuilplaats terroriseren de slangen de hele buurt en het duurt niet lang voor de eerste doden vallen.

FisherKing
Dit valt niet meer serieus te nemen !

Herald
Hij is in elk geval beter dan Silent Predators

avatar van mikey
Niet eens zo'n hele domme film. 2.5

Ik heb hem net gezien. Hier is maar 1 woord voor.
Waardeloos.

avatar van U-96
Vergelijkbaar met Arachnophobia (1990). Een grote groep gevaarlijke dieren die een klein dorpje teistert. In dit geval dus ratelslangen. Het had nog een vermakelijke film kunnen worden, maar mijn god, wat een saaie rotzooi hebben ze ervan gemaakt! Je zit het eerste uur alleen maar naar het aanstellerige gezeik van dat zoontje te luisteren en tig keer zie je een ratelslang op een halve meter afstand naar een nietswetend mens loeren, maar er gebeurt gewoon niks. Telkens geven ze je de indruk dat hij toeslaat, maar er gebeurt gewoon niks. Alleen het laatste half uurtje was er nog wat te beleven.

En zoooo voorspelbaar dat het zoontje op het einde uiteindelijk toch stopt met het afweren van zijn stiefvader.

***** 1.5 *****
Saaie film, het had veel beter uitgewerkt kunnen worden dit. Typisch zo'n blij-als-aftiteling-begint-film dit...

avatar van TheRisingSun
Niet echt hoogstaande film. Was allemaal niet echt spannend. Enige pluspunt was dat de slangen wel echt waren (Toch?). Het verhaaltje kon er nog mee door,maar was gewoon niet echt spannend. Heb hem wel uitgekeken.

2 sterren

lowhusky
1 ster voor de slangen

avatar van 606
soms erg saai en geen echt verhaal,
als ze het verhaal beter hadden uitgewerkt.
het begint goed.

2,5 ster

avatar van nightbreed
Ik kan me nog een paar flitsen herinneren van dit stukje rommel dat destijds probeerde mee te liften op het succes van films als 'Arachnophobia'.
Geen gezellige of leuke film maar puur prullebakvoer.

Cijfer: 1,5