Magnificent 7 (2005)

Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Kenneth Glenaan
met Helena Bonham Carter, Bruno Lanstra en Christopher Parkinson

Maggi (Helena Bonham Carter) is moeder van zeven buitengewone kinderen. Deze 'super-moeder' draagt de zorg voor zeven kinderen die allen autistisch zijn. Gebaseerd op het dagelijks leven van Jacqui Jackson, voor wie al deze zorgen bij de dagelijkse werkelijkheid horen.

avatar van Drs. DAJA
Dit doet Bonham Carter toch echt goed hoor. Ik kan moeilijk zeggen dat de film op papier altijd even origineel is maar het geweldige spel en de zeer prettige sfeer maken dit toch tot een geslaagde film. Vond vooral het lijntje met het roodharige jochie erg goed uit de verf komen. Magnificent 7 is een erg prettig intiem en klein Brits drama wat vanwege haar sterke acteerwerk goed uitpakt.

avatar van nachtschade
Bonham Carter doet het weer voortreffelijk, maar de show wordt gestolen door haar drie jongste zonen, die werkelijk een glansrol neerzetten. Heerlijk Engels drama met een komische knipoog.

avatar van 606
Heftige film, vooral voor mij persoonlijk, bij mij gaan ze ook testen of ik het heb namelijk.
Erg goed geacteerd door de jongens echt top.

3,5 ster

avatar van Decec
Goede drama tv-film....

Goede film, knap gedaan van Helena.
Weet iemand misschien waar deze film te krijgen is? Ik heb al her en der gezocht maar kan hem helaas (nog) niet vinden.

avatar van Fikret8
John Sturges remake?

avatar van TragieStar.*
Vanavond opgenomen, ben erg benieuwd !

avatar van vanzelfsprekend
Vanavond op tv gezien. Jammer van al die reclame!
Leuke, mooie film, met drama en humor.
Maar met "Helena Bonham Carter" had ik daar wel vertouwen in.

avatar van TragieStar.*
Al een aardig stuk bekeken, en zit erg in de film en leef ontzettend mee met Carter. Wat een verschrikkelijk klus moet dat geweest zijn om in je eentje voor 7 kinderen te zorgen waarbij er zelfs 4 autistisch zijn. Mijn respect heb je zoiezo al verdiend. Ze heeft het natuurlijk niet zelf meegemaakt maar wel gebasseerd op een echt verhaal. Verder is het prima te doen hoor.

avatar van TragieStar.*
Vandaag helemaal afgekeken, en vond het een zeer aangename film. Ik heb sterk meegeleefd met de personages in de film en vooral met Carter wat ik al aangaf. De opbouw vond ik vrij goed, zo eindigde de film met tegenstelling tot het begin je zag dus echt een verandering. De momenten zijn vrij eentonig, en dat maakt het meer frustrerend voor de opvoeders. Ook de dochters helpen mee aan de zorg van de autistische broeders en dat vind ik eigenlijk het trieste ervan. Het zal ook ontzettend zwaar zijn voor hun, al hebben ze het wel geaccepteerd wat wel erg knap is.

Het jongetje met de duikbril en oorwarmers, vond ik wel enorm schattig. Hij was zo lief. Maar wel erg zonde wat er met hem aan de hand is. Het is gewoon een hele erge toestand, die je niet kan verklaren wat erin hun hoofd omgaat. Zowel voor Curtis als de andere 2(3). Want het zijn namelijk 4 jongens met autisme, alleen de 4de zie je nooit. Dat vond ik echt lachwekkend Toen ze bij zijn deur stond en zijn stem hoorde was gewoon grappig. Begrijp me niet verkeerd het is natuurlijk zeer ernstig, maar wel vreemd dat hij gewoon aan zijn lot word overgelaten. Hij zit daar maar op zijn kamer, terwijl hij moet leren om in het leven te staan. Naar buiten te gaan, mensen te ontmoeten en het leven op te pakken zoals iedereen dat doet. Natuurlijk heeft hij een ''ziekte'' laat ik het daarop houden, en is dat niet te veranderen. Maar vind het gewoon zo zielig, net alsof die verwaarloosd word, je hoort ook verder niks van hem in de film, de andere 3 krijgen nog een soort van verbetering.

De film komt uit 2005 maar eigenlijk had ik verwacht dat de film uit de jaren '95 stamt. 10 jaar eerder dus, zo zag het eruit. Maar het speelde natuurlijk ook eerder dan 2005 af natuurlijk.
Het is wel goed om na te denken wat jij in die situatie zou doen, oke je kan niet veel maar toch vreemd dat iemands leven er zo uitziet.

Erg mooie film, en je blijft bij de film. Ik kan me wel voorstellen dat mensen dit niet boeit. Want er gebeurd niet heel veel, en het is allemaal meer van hetzelfde. Maar je gaat over dingen nadenken, en je ziet meer van de wereld. En dat vind ik een pluspunt bij films, het is niet allemaal hetzelfde. Een aanrader dus. Na 1 keer gezien te hebben, is het wel voldoende. Ga het niet nog eens bekijken denk ik, dat is bijna zeker.

Geweldige film!
Weet iemand hier misschien waar deze te krijgen is?
Wil hem namelijk erg graag hebben!

avatar van 606
TragieStar.* schreef:
Vandaag helemaal afgekeken, en vond het een zeer aangename film. Ik heb sterk meegeleefd met de personages in de film 3,5*
Mooi verhaal, en aangezien ik zelf ADHD en autisme heb kon ik me enorm goed inleven,