Schöne Frauen (2004)

Alternatieve titel: Beautiful Women

Duitsland

geregisseerd door Sathyan Ramesh
met Floriane Daniel, Julia Jäger en Caroline Peters

Vijf actrices gaan op auditie voor een derderangs thriller. Als ze aanwezig zijn, duurt het wachten eindeloos. Niemand komt ze ophalen en ze voelen zich opgesloten in deze steriele ruimte. Ze raken met elkaar in gesprek, totdat Geno uiteindelijk voorstelt om ergens anders naartoe te gaan.

Een pracht film met een lach en een traan.

Vanaf halverwege wordt je echt de film ingezogen. Begin 2,5 ster - middenstuk en eind dankzij de prachtige muziek een dikke 4,5.

Geheel toevallig stuitte ik op deze film. Helaas was de science fiction film die ik wou zien niet beschikbaar voor de i-pad. toen maar op SF gedrukt en ipv een SF film bleek het Schone Frauen te zijn.

kortom dikke aanrader.

Reageer niet heel vaak op MM, maar hier kan ik het niet laten. Sluit me helemaal aan bij Batterij. Met dat verschil dat ik het toneelmatige aan het begin door de dialogen wél heel fascinerend vond. Het tweede deel is inderdaad zo mogelijk nóg mooier in mijn ogen. Prachige kleine film!!