Johanna Enlists (1918)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door William Desmond Taylor
met Mary Pickford, Wallace Beery en Emory Johnson

Johanna heeft haar vroegere leven doorgebracht met het verzorgen van haar tweelingzusjes en hielp met het vee op haar vader's boerderij in Pennsylvania. Op een dag komt er een groep soldaten op het land van haar vader kamperen en Johanna wordt opeens overspoeld met mannen. Onder andere Frank Le Roy, Archie van Renssaller en soldaat Vibbard zijn gecharmeerd door Johanna, maar geen van allen durft het toe te geven. Renssaller is van plan met haar te trouwen, terwijl de andere twee in de tussentijd voor het gerecht moeten komen.

avatar van matthijs_013
De sfeer was dik in orde, maar Pickford was met haar gedachten duidelijk ergens anders. Ze deed het in andere films toch beter. Waarom weet ik niet, deze periode was toch haar hoogtepunt van haar carrière.