De Gek op de Heuvel (2006)

België

geregisseerd door Christian Vervaet
met Lucas van den Eynde, Elise Bundervoet en Ief Dams

De liefdesrelatie van Erik en Sofie wordt bemoeilijkt door de autistische Thomas, haar zoon uit een vorig huwelijk. Ze wonen nog maar net samen, maar het verloopt iets minder romantisch dan ze gehoopt hadden. Erik kan niet omgaan met Thomas zijn vreemde gedrag en zijn kwetsende oprechtheid. Hij staat voor een dilemma: enerzijds houdt hij zielsveel van Sofie en wil hij bij haar blijven, anderzijds wordt hij gek van het gedrag van zijn stiefzoon. Heimelijk hoopt Erik dat Thomas zal toegewezen worden aan zijn vader. Al snel zit Sofie verstrikt tussen de liefde voor haar zoon en haar liefde voor Erik.

avatar van vincentclaesen
De 5de film uit de faits divers-reek van vtm

Hééé, Ief Dams, de jongen die Thomas speelt, zit bij mij op school =D

avatar van Kr!kke
ik heb de film eergisteren gezien op VTM, en ik vond het egt niet om aan te zien
het verhaal kon me gewoon niet boeien.
tog geef ik nog 2* voor de acteerprestaties, want deze leken me wel oké

Maaltje
Zit er nog iets van The Beatles in toevallig? Vanwege de gelijkenis tussen de titel en het nummer van The Beatles: The fool on the hill.

avatar van Redrabbit
Op tv gezien onlangs, vtm, vond hem toch een 3* waard

avatar van NielsP
Veel valt er niet over deze film te vertellen.

Het concept is er, maar het kon echt zo veel beter uitgewerkt worden, het boeide me echt helemaal niet en ik had er veel veel meer van verwacht. Ik heb één keer een 'Oh, wat lief'-gevoel gehad en dat was op het einde, toen de film gedaan was.

Film die makkelijk wegkijkt, maar nergens aangrijpend wil worden. Dit is vooral te wijten aan het oppervlakkige scenario en de eendimensionale karakters. Hierdoor ontstijgt het acteerwerk dat van een gemiddelde televisiefilm niet, en wordt de stereotype vertolking van Ief Dams soms zelfs vrij storend.

avatar van moviechick-99
heeft weinig sterren vind ik nochtans wel een eel mooie belgische film proficiat voor de belgen vroeger konden alleen amerikanen z'on film maken

avatar van Phantasm
Film die redelijk in elkaar is gezet, maar het echt boeiend was het allemaal niet.

Het onderwerp van een autistische jongen kan een mooie film opleveren. Daar zijn al zat voorbeelden van. Maar helaas gaat dat niet vanzelf. Daar is ook wel enig vakmanschap voor nodig. En dat geldt zeker ook voor de regisseur. Anders bestaat de kans dat het, zoals in deze film, een nogal oppervlakkige vertelling wordt, die de kijker nauwelijks weet te raken.