• 8.563.725 stemmen

Rebecca (1997)

Drama / Mystery | 190 minuten (miniserie, 2 delen)

Genre: Drama / Mystery

Speelduur: 190 minuten (miniserie, 2 delen)

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk / Duitsland

Geregisseerd door: Jim O'Brien

Met onder meer: Charles Dance, Diana Rigg, Emilia Fox

Plot Rebecca

Gebaseerd op de roman van Daphne Du Maurier. Rebecca is een klassiek verhaal over liefde en haat. Maxime de Winter (Charles Dance) trouwt met een veel jongere vrouw (Emilia Fox), en dat een half jaar na de dood van zijn eerste vrouw, Rebecca. De nieuwe 'vrouw des huizes' komt terecht in een onbekende omgeving. Bovendien gedraagt de huishoudster (Diana Rigg) zich bijzonder vijandig, omdat ze de plaats van Rebecca heeft ingenomen.

avatar van sam007

sam007

een 3 uur durende film, heb ik ooit eens gezien op hotel in london heel laat in de avond , is trouwens een remake maar wel een mooi film , dus een aanrader

avatar van Diekmans

Diekmans

Ik vond er niet veel aan. Het is oneerlijk een vergelijking te maken met Hitchcock's versie want die wint het op alle fronten. Charles Dance heeft niet de uitstraling die Laurence de Ollivier heeft en ook Emilia Fox en vooral Diana Rigg leggen het af tegen hun voorgangsters. Verder ontbrak het in de film aan spanning. Ik vond deze tv-versie erg 'plat' dus als ik mag adviseren, dan zeg ik 'Hitchcock'.

avatar van PeterW

PeterW

Nee, dit haalt het echt niet. Zelfs al vergelijk je het niet met Hitchcock.

avatar van Katharina

Katharina

Zeker geen slechte film! Er waren mooie flashbacks, die waren echt goed. Het was goed geacteerd en de spanning werd er goed ingehouden. De kleding die rebecca droeg was ronduit VRESELIJK, maar daar gaat het niet om

avatar van Roger Thornhill

Roger Thornhill

• 1999 stemmen

Nee, deze miniserie gaat me niet de briljante klassieker van Hitchcock uit 1940 doen vergeten, maar op zichzelf is dit gewoon een uitstekende versie. De rolbezetting kan bijna niet beter, met de geweldige aristocratische afstandelijkheid van Charles Dance, de spookachtige en ijzingwekkende Diana Rigg, de gluiperige slijmerigheid van Jonathan Cake, en de even ordinaire als levendige Faye Dunaway (hier bijna onherkenbaar met haar gelifte face). Ideaal tempo (niet te vlot en niet te traag), fraai geënsceneerd zonder dat het plaatjes kijken wordt, en het verhaal is en blijft onverwoestbaar. En o ja, Emilia Fox is een perfecte... eh... hoe heet ze ook al weer? (Bekeken via de uitstekende transfer op de Dutch Filmworks-DVD uit 2007.)