Accelerator (1999)

Verenigd Koninkrijk
Actie

geregisseerd door Vinny Murphy
met Stuart Sinclair Blyth, Gavin Kelty en Aisling O'Neill

Johnny T is een autodief uit Belfast maar het criminele wereldje beu. Hij wil zijn leven beteren en zou het liefst naar zijn vrienden in Barcelona gaan. Na een handgemeen met Whacker, de zelf gekroonde koning der Joyriders, besluiten ze de ruzie te beslechten door een race tussen Belfast en Dublin te organiseren. Meer teams doen mee, zodat de prijzenpot goed gevuld is en de weg naar Barcelona voor Johnny T open ligt. Nadat de raceauto's gestolen zijn kan de race tegen elkaar, de politie en de klok beginnen.

MFEO
Deze film is niet echt bekend en volgens mij alleen maar te koop in Nederland.(DVD) Heb hem in iedergeval nergens anders gevonden op internet. De muziek (die zeer goed is) is gemaakt door 1 van de leden van Portishead.

vic
heb hem tot mijn spijt twee keer in de sneak gekregen. 1 keer in utrecht en 1 keer in Nieuwegein. Ik vondt het einde te ongeloofwaardig.

Ik heb hem ook in de Sneak gezien.
Ik vond hem best schattig, feelgood, happy-end. Maar dat is het ook. Het houdt niet over.

neo (crew)
vermakelijke film die jammer genoeg tegen het einde wel iets te serieus wordt. de muziek is overigens niet alleen gedaan door een van de leden van portishead, ook componist david holmes, bekend van ocean's eleven en out of sight, deed een deel van de muziek. 3 sterren

Is het goed wanneer ik de synopsis van de film even aanpas, want het eerste (matige) halfuur van de film is er te lezen! Kan wel wat minder worden weggegeven.
Middenstuk is uitstekend, het einde zwakjes. Daarom 2,5 ster.

avatar van jassonn
soms zitten er tussen de kleine films ook hele leuke plaatjes

avatar van otherfool
Aardige low-budget racefilm die genoeg vermaakt om het eens een kans te geven. Weer eens wat anders dan het opgeblazen Fast & Furious spul.

3*.

MovieEter
Erg vermakelijke film vind ik. 3*

Schappelijke film!
*2,5*

Stefan_Ying
Net gekeken. Ik vond er weinig aan. De film wordt nergens speciaal, de film blijft in een dal waar hij niet echt uit komt. Tegen het eind aan wordt de film wel ietsjes leuker maar dat is maar van koerte duur want het eind daarintegen vind ik weer erg slecht.

Meer dan 1* kan ik niet geven.

avatar van Sergio
Voor degene die deze film zoeken raad ik aan om even bij V&D te gaan kijken. Ik heb 2.99 betaald .

avatar van Vinokourov
Echt een hele tijd geleden heb ik deze film gezien in de sneak en ik vond hem toen best goed, maar hier op MM heeft ie wel een lage waardering. Misschien dat ik er nu wel anders over zou denken, als ik hem nog eens zie...

SvV
Voor 1 euro opgepikt ergens en nu snap ik waarom hij maar 1 euro was.. vond er niks aan. Wordt nergens speciaal. Begin is saai, daarna wordt het iets beter en toen dacht ik misschien wordt het nog wat maar het eind sloeg dan weer nergens op.

avatar van adso
Prima vermaak, ouderwets met Bonnie & Clyde against the world!
Te laag gewaardeerd, dus 3½.

avatar van Left4Dead
Na 10 minuten weet je het, heerlijk doelloos, gort droog en domme Engelse koppen in beeld. Dat kan nog eens smullen geblazen worden dacht ik meteen. Het gekke bij deze film is dat de knulligheid nog vermakelijk is ook, het low budget vliegt van de TV af en deed mij een glimlach op het gezicht toveren.

Het verhaal heeft echt niks om hakken, het wordt een race Belfast-Dublin met gestolen auto's. Het mooie is dat je jezelf even terug waant in die tijd, de kleding, auto's kapsel enz. en het gaat allemaal erg relaxed. De jonge acteurs doen het verbazingwekkend nog prima ook, de pubers komen aardig naturel over tot het lachwekkende toe.

De Race stel niks voor maar dat nemen we de film niet eens kwalijk, de rest is al gewoon vermakelijk. Het gaat vlot omdat er steeds wel weer wat te grinniken valt. De pubers schijnen allemaal zo hun ding te hebben en wat toch prachtig dat de team uit mannetje vrouwtje bestaan zodat we al dat geklaag lekker kunnen aanhoren maar natuurlijk ook de prille puberliefde mogen aanschouwen.

Leuk gedoe als tijdverdrijf. 3**. Hierboven is al eens gemeld dat het einde serieuzer wordt wat eigenlijk jammer is en waarom?. De muziek is lekker dub.