Spooked (2004)

Nieuw-Zeeland
Thriller / Mystery

geregisseerd door Geoff Murphy
met Cliff Curtis, Christopher Hobbs en Andrea Kelland

Onderzoekend journalist Mort Whitman is bezig aan zijn belangrijkste onderzoek, het belangrijkste van de natie. Het gaat over de merkwaardige dood van Kevin Jones, verkoper van tweedehandse computers. Terwijl ze de dagen die leiden naar Kevin's verdachte dood onderzoeken onthult Mort het rare gedrag van Kevin door de ogen van zijn beste vriend en zijn vriendin. Op welke gevaarlijke geheimen was hij gestuit? Wie heeft hem vermoord? Was het de security, politie, SIS of de CIA. Of had hij teveel gedronken en had hij een auto-ongeluk. Mort is vastberaden en gaat tot op de bodem van de feiten of zullen ze hem ook vermoorden?