Saimir (2004)

Italië

geregisseerd door Francesco Munzi
met Mishel Manoku, Xhevdet Ferri en Anna Ferruzzo

De 15-jarige Saimir leeft in een voorstad van de Italiaanse hoofdstad Rome. Zijn vader Edmond leidt een louche handeltje in illegalen. Hij verbergt dit niet voor zijn zoon en betrekt hem zelfs bij zijn illegale praktijken. Op een dag ontdekt Saimir dat Edmond verwikkeld is in een zaak van kinderprostitutie. Hij vindt dit walgelijk en besluit de tiener te redden. Maar de maffia daag je niet ongestraft uit. Zonder medeweten van zijn vader moet Saimir een verschrikkelijke straf ondergaan, die een immense woede in hem losmaakt en leidt tot een onvermijdelijk en dramatisch hoogtepunt.