They All Kissed the Bride (1942)

geregisseerd door Alexander Hall
met Joan Crawford en Melvyn Douglas

Margaret Drew (Joan Crawford) is de eigenwijze eigenaresse van een transportbedrijf. Michael Holmes (Melvyn Douglas) is een auteur die nogal kritisch schrijft over Margaret's handelswijze. Zij heeft geen tijd voor mannen, maar de knappe vreemdeling die Margaret op de bruiloft van haar zus ontmoet laat haar toch niet koud. Tenminste totdat zij ontdekt dat hij de gehate schrijver is.

avatar van Dutchfan
Begin jaren 40 verkeerde de film-carriere van de actrice Joan Crawford in zwaar weer.
Haar films waren geen (grote) successen en haar contract bij MGM liep af.

In 1942 werd ze uitgeleend aan de filmmaatschappij Columbia-films om de film "They All Kissed The Bride" te maken.

Deze film was eigenlijk bedoeld voor de actrice Carole Lombard, maar Lombard verongelukte begin 1942, vlak voordat de opnames konden plaatsvinden.

Deze film met Crawford werd geen groot succes.

Terug bij MGM maakte ze daar nog twee films, maar pas in 1945 was Crawford weer helemaal terug toen ze bij Warner Brothers ging werken en daar meteen een Oscar won met de film "Mildred Pierce"

"They All Kissed The Bride" is Middelmatige komedie met Crawford als keiharde directrice van een grote firma, die het aan de stok krijgt met een journalist (Melvyn Douglas) , die haar in een krant bekritiseerd.

Ik vond Crawford niet echt goed in haar rol en dit is ook een van haar minst bekende films.