Steaming (1985)

Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Joseph Losey
met Vanessa Redgrave, Sarah Miles en Diana Dors

Zeven verschillende vrouwen ontmoeten elkaar in een sauna. Zij hebben allemaal hun problemen en delen die met elkaar in de hoop een mogelijke oplossing te vinden. Violet is de eigenaresse van het badhuis, die probeert haar zaken draaiende te houden terwijl het stadsbestuur het badhuis wil sluiten. Nancy is plotseling een alleenstaande moeder met drie kinderen nadat haar man ervandoor is gegaan. Sarah heeft geen kinderen en geen man, zelfs geen ex-man, waardoor zij van harte kan meevoelen met de eenzaamheid van Nancy. Samen met nog enkele andere vrouwen bedenken zij een plan om de sauna te behouden.

avatar van badfans69
Engelse drama die net niet voldoet

Film review Link