Human Trafficking (2005)

Canada / Verenigde Staten
Misdaad / Drama
180 minuten (miniserie, 4 delen)

geregisseerd door Christian Duguay
met Mira Sorvino, Donald Sutherland en Robert Carlyle

Het verhaal over de moderne slavernij: jonge meisjes en vrouwen die van minder bedeelde delen van de wereld verkocht worden in het Westen. Ze worden zeer slecht behandeld en dienen vaak als seksueel dan wel handelsobject. Kate Morozov en Bill Meehan zijn twee Amerikaanse wetsdienaars die de opdracht hebben deze handel tegen te gaan. Zij krijgen al snel te maken met de wrede crimineel Sergei Karpovich.

"Matroesjka's" ??

Deze film wordt vanavond in één keer uitgezonden. Een lange zit dus, ik ben benieuwd of de film kan blijven boeien.

avatar van BlueJudaskiss
Als ik een band kan vinden neem ik hem op.

Zeer goed, aangrijpend en overtuigend geacteerd. Heeft me geen moment verveeld (>3uur!).

Vrij matige film die nergens verrassend is en bovendien met een voorspelbaar verhaal. De karakters zijn stereotype en missen diepgang, wat vooral gezien de lange speelduur kwalijk te nemen is. Het verhaal is soms vergezocht en de organisatie die achter de mensensmokkelaars aanzit is vaag. Bovendien is de climax onwaarschijnlijk vooral die pa die achter zijn dochter aangaat en zomaar even wordt toegelaten tot de organisatie.
Het eerste uur was er blijkbaar iets mis met het geluid, de nasychronisatie liep niet bepaald lekker. Maar gelukkig spreekt de hele wereld Engels
Sorvino doet het niet onaardig in haar oppervlakkige rol en Sutherland is eigenlijk altijd wel goed, ook in deze bijrol.
Vooral gezien de lange speelduur op alle vlakken te mager.

Territoria
Leno schreef:
Maar gelukkig spreekt de hele wereld Engels

Dan ben ik niet van deze wereld, want ik spreek geen engels.

Territoria schreef:

Dan ben ik niet van deze wereld, want ik spreek geen engels.

Ik bedoelde het sarcastisch. In deze film spreken Russen, Chinezen etc. etc. allemaal Engels; ook tegen elkaar..

Erg aangrijpend verhaal.. Het spookte nog dagen in mijn hoofd. De 3 uren zitten was het zeker waard. Zelf ben ik ongeveer evenoud als de meisjes in de film en heb echt vreselijk gehuild.

Het was een uitstekende film zeker toch een 4,5

dat de film voorspelbaar is omdat deze film is gemaakt om het probleem in kaart te brengen. Dat ze allemaal Engels spreken is een keuze voor het Amerikaanse publiek dat dat gemakkelijker vindt.

avatar van movieking
Verassend goede mini-serie vind ik persoonlijk.
zeker een 3.5 waard

avatar van kanjertje
Uitstekende spannende maar vooral geloofwaardige en aangrijpende film.
Verveelt niet ondanks zijn uiterst lange speelduur.
Past helemaal in het rijtje films zoals Matroeskas en Trade.

avatar van Feli
Aangrijpend, best eng te weten dat dit realiteit is!

Enorm aangrijpende film !!

avatar van TerryA
redelijk maar niet zo goed als sommige andere films met dezelfde sort thema - leek meer op een tv film of drama series dan een film?
hooguit een 6 uit 10

avatar van DragQueen
Een sterke film, voorzien van een goed onderbouwd verhaal. de film heeft me op geen enkel moment verveeld. de cast met o.a sutherland, sorvino en carlyle is een sterke. allen acteren degelijk. goed kijkvoer. 4 sterren.

avatar van wendyvortex
Saaie DVD-hoes, maar sterk aangrijpend drama zonder sentimenteel gedoe.
Werd ook weer eens hoog tijd dat Donald Sutherland weer eens in een goede film meedeed.

Nou mijn engelse hoes ziet er mooi uit.

avatar van flyer
Uitstekende mini serie waarbij je, je afvraagd in wat voor een K wereld we eigenlijk leven. Ik heb op de duitse TV een documantaire gezien over dames uit het oost blok en wat er in de mini serie getoond wordt klopt helemaal. Bij de serie ga ik er van uit dat de zaken nog geromantiseerd worden kun je nagaan hoe de werkelijkheid is.

avatar van de-mama
deze film heeft me egt heel erg geraakt !
dit gebeurt gewoon egt ... dat is tog afschuwelijk !
het zal je kind je vrouw of wie dan ook maar zijn ,
ik vond de film ondzettend goed !
acteerwerk vond ik goed en het verhaal is goed ,
soms een klein tikkie voorspelbaar wat er gaat gebeuren ..
darom een *4.5 van mij ...

Sterke film. Gisteren in een trot uitgekeken, en heeft me geen moment verveeld. Volgens mij - al kan ik er niet over meespreken - geeft de film een goed beeld van de perverse handel.

Toch een opmerking: de film speelt wat te veel in op emoties. Dat is overbodig bij een thema als dit. Het onderwerp is op zich al heel choquerend en emotioneel geladen, dat strijkinstrumenten, nachtmerries enzovoort wat overbodig zijn. Voor mij mocht de film harder en informatiever zijn.

Maar goed, toch genoten - en dat gebeurt zelden als ik naar een TV-film op WijfTV kijk.

avatar van Kr!kke
funkdoc schreef:

Af en toe spelen ze inderdaad goede films op VijfTV (of zoals jij het noemt WijfTV )

Deze vond ik in ieder geval de moeite, af en toe kon je het qua verhaal ook wel met matroesjka's vergelijken.

avatar van Quaest
Dit film is gewoon een aanrader voor iedereen...
Prachtige beelden in.. Je kunt zien hoe zo harde beelden in zit. Had ook niet verwacht dat zulke dingens ook in echt gaan gebeuren. En sterke verhaal!

Mooie film! Had 3 uren geen moment verveeld!
En prachtig geacteerd door Robert Carlyle.

4.5

avatar van kalehein
Heb het een half uurtje aangekeken. En met moeite moet ik zeggen.
Ik hou van films waarbij ik meteen vanaf de eerste minuut zoiets heb van "ja lijkt me een leuke film"
Motivatie voor 1,5*:
-Deze film begint in een véél te laag tempo.
-Slecht acteerwerk
-In het eerste half uur ben ik in Georgië, Manilla, Praag, Wenen en Chicago geweest met elk een verhaallijntje van nog geen 2 minuten en dan springen we weer naar de volgende stad.
-Camerawerk valt ook tegen, mijn inziens veel te bibberig en vanuit onmogelijke hoeken gefilmd. (Keep it simple is mijn motto)

Waarschijnlijk leuk voor een miniserie, maar écht niet te doen als 3 uur durende film.

avatar van rubberduckie
hoe eindigd het eigenlijk? ik kijk al 3 uur ruim nu en ik heb t idee dat het dus zo voorbij is, maar ik snap t niet echt... (tis laat en ben zwanger, dus vaagheid is aanwezig )

avatar van predator
De opzet is goed, maar de uitwerking is erg matig. De karakters zijn super stereotype, waardoor de film een enorme lange zit wordt.

Helaas, want het thema is heel belangrijk om te verfilmen.

avatar van MrEd
kalehein schreef:
Heb het een half uurtje aangekeken. En met moeite moet ik zeggen.
Motivatie voor 1,5*:
-Deze film begint in een véél te laag tempo.
-Slecht acteerwerk

Kalehein, het is niet de bedoeling een stem te geven op een film die je maar een half uurtje hebt gezien. Ook al vond je er niks aan.

avatar van hel1
Echt zo'n verhaal dat de dagen erna nog in je hoofd blijft zitten. Soms verassende wendingen en in tegenstelling tot wat anderen hier schrijven vond ik het acteerwerk (vooral van de slachtoffers) wel zeer overtuigend. Een lange film maar geen seconde eraan gedacht hem af te zetten. Een 4,5!

avatar van amanda22
Goede en sterke film!
Was er erg van onder de indruk....het gebeurt helaas allemaal!

Een klein dood stukje erin maar wordt goed gemaakt met het einde.

Zeer heftige film maar zeker een film waarop je zegt: 'En het moraal van het verhaal is...'
Het is niet geheel mijn smaak film maar het is een wijze leermeester voor ons allen, een wake-up call.
Ik kan ook niet ontkennen dat ik op het einde het niet droog kon houden, haha.
Ik begon ook een heuze haat te kweken tegen het personage van Robert Carlyle.
Heftig, dat dit echt gebeurt. Zeer mooie en goed neergezette film.