ad

Geregisseerd door: Ann Turner

Met onder meer: Susan Sarandon, Sam Neill en Emily Blunt

Releasedatum: 18 april 2006

Over Irresistible

"A secret is not safe if the truth has a witness."

Sophie Hartley heeft al weken het gevoel gevolgd en bekeken te worden. Langzamerhand raakt zij ervan overtuigd dat Mara, de aantrekkelijke collega van haar man, haar kinderen en haar man wil stelen. Niemand gelooft haar, en op het moment dat ze aan haarzelf begint te twijfelen, doet ze een schokkende ontdekking....

imageimageimageimage

avatar van Norma

Norma

Standaard thriller die op zich nog wel lekker weg kijkt. Jammer van de voorspelbaarheid: je weet al snel wie het gedaan heeft, alleen nog niet waarom. Toegegeven, dat laatste was dan ook wel een verrassing; een vergezochte, dat wel.

avatar van kort0235

kort0235

Wel aardige film en een goed einde. Beetje psychologische thriller.

Maar ik word niet warm of koud van Susan Sarandon.

Overigens wel een standaardfilm, maar dan van het betere soort.

Een 3.5*

avatar van Walthera

Walthera

Ik was blijverrast met deze film. Vond hem onwaarschijnlijk goed. Ook mooie beelden.

avatar van flyer

flyer

Goede film goed verhaal geen onverwachte dingen en toch lekker spannend. Vind wel een open einde voor een vervolg

avatar van Baklap

Baklap

tja... best aardig... was niet echt heel erg onder de indruk. Neemt niet weg dat ik geen moment gedacht heb om niet verder te kijken. Gewoon een goede vulling van de avond.. 3*

B100!

Baklap schreef:

Hier sluit ik mij bij aan!

avatar van Bibelonseberg

Bibelonseberg

Film gezien en vond het wel een aardig plot. In het begin dacht ik dat het een horror film zou worden, maar daarna werd het vrij voorspellend tot het verrassende einde toe. Daarom leuke film en de dochter van Sophie (Mara) gespeeld door Emily Blunt mag er zijn hoor!

avatar van Gert P

Gert P

Beetje moeilijke film maar Susan saradon draagt de film en het is toch wel verrassend op het eind.

avatar van komerad

komerad

Deze film viel nog behoorlijk goed mee ondanks de voorspelbaarheid een leuke plotwending.

avatar van Horrorfreak12

Horrorfreak12

een film die niet geweldig is maar ook niet echt slecht

op het einde kon ik ook niet meer zo goed volgen

avatar van Sukantara

Sukantara

Gewoon een heerlijke thriller voor de vrijdagavond.

avatar van wimaroca

wimaroca

Een mooie rtl 4 film,1 keer kijken daarna nooit meer.

2.5**

avatar van Elineloves

Elineloves

Obsessie. Niet kunnen loslaten. Waanbeelden hebben. Paranoia worden. Niet echt de meest prettige dingen waar je mee in aanraking wil komen. Maar hoe ga je om met het gevoel dat je gevolgd en bekeken wordt? Als dit blijft aanhouden, wordt je langzaamaan wel paranoia lijkt mij. Zeker als je een 'dader' op het oog hebt.

De film start dan ook prima. Mysterieus, mooie beelden, goed acteerwerk en er hangt een spannend sfeertje. Emily Blunt is een prachtige vrouw en doet het zeker niet onverdienstelijk. Susan Sarandon, niet mijn meest favoriete actrice, is overtuigender dan ik gedacht had. Ze zet haar rol prima neer en zelfs wanneer het onrealistisch begint te lijken, ga je je niet aan haar storen.

Al met al is Irresistible een deftige thriller geworden. Het heeft inderdaad wel iets weg van een RTL 4 film, maar toch heeft deze film net dat rauwe randje wat het geheel net dat beetje extra geeft. Dat het verhaal technisch gezien niet helemaal klopt, stoorde mij persoonlijk niet. Een voldoende dus.

avatar van Sukantara

Sukantara

Lekkere psychologische thriller, gewoon goed. Niets meer en niets minder.

avatar van 2009

2009

Zwakjes...

gauke

Doorsneethriller/familiedrama waarvan ik de titel niet helemaal begrijp, die keurig blijft en nooit de diepte in gaat. Daarnaast leidt het af dat de beide hoofdpersonen op een leeftijd zijn gekomen dat ze eerder grootouder dan ouder kunnen spelen van kinderen onder de 10 jaar. Tijdverspilling.

avatar van ejtemmas

ejtemmas

Ik vind dit uiteindelijk een geslaagde film.

In het begin had ik mijn twijfels en dacht na 10 minuten kijken al dat ik wel even het rest van de film kon voorspellen....

Gelukkig zat ik er volkomen naast en kwam er een leuke plotwending die ik zeker niet zag aankomen!

Daarom is deze film toch ruim voldoende en geef ik 3,5 ster!

avatar van TwoTonys

TwoTonys

Het is dat Susan Sarandon en Sam Neill in de cast van deze film zitten anders had ik nog een lagere beoordeling gegeven. De film was voorspelbaar en fantasieloos. Ik zag het plot al van verre aankomen.... Dus ook de spanning, die er in het begin van de film nog een beetje in zat, was snel verdwenen. Jammer!

avatar van orbit

orbit

• 12092 berichten

Nog best een aardige thriller, met name omdat je geneigd bent te denken dat Sarandon helemaal gek is geworden.. maar dan blijkt er toch meer aan de hand en de ontknoping aan het einde vond ik ook wel mooi, waardoor je toch niet helemaal met een lekker gevoel achterblijft.

avatar van orbit

avatar van Meneer Bungel

Meneer Bungel

orbit schreef:

Wat dus niet haar dochter blijkt te zijn uiteindelijk

Pssj, dat had ik nog niet eens door.

Maakt het er ook weinig beter of slechter op, verder. Aardige film, waar de 'twist' dat Sophie het leven van Mara redt noemenswaardig is, omdat normaliter in 'zo'n soort film' een strijd tot de dood er op volgt eerder te verwachten is. De andere 'twist', dat Sophie haar man op het einde meteen vergeeft (of eigenlijk niet eens wil weten wat hij op zijn kerfstok heeft), heeft natuurlijk te maken met haar eigen verleden, maar het is niettemin weer eens wat anders.

Het spel van met name Sarandon helpt de film net aan een voldoende, want erg spannend of op dramatisch vlak sterk vond ik het slechts bij vlagen.

3,0*.

avatar van Aapje81

Aapje81

• 1903 berichten

Verassend aardige thriller die ondanks een aantal clichés voldoende weet te boeien. Saradon en Neill spelen heel degelijk en Emily Blunt is behalve een mooie verschijning ook een prima actrice. Ik vind het mooi dat ze de laatste tijd zoveel rollen krijgt.

Boven gemiddeld.

avatar van John Lee Hooker

John Lee Hooker

Het bleef net iets te tam allemaal. Cast is goed, technisch zit het ook redelijk in elkaar maar de spanning die je bij een thriller verwacht bleef toch weg. Sophie is 'gek' en that's it. Veel gebeurt er eigenlijk niet, buiten een paar vreemde gebeurtenissen om. Je probeert als kijker om het een en ander uit te pluizen maar wat je uiteindelijk overhoud is de bevestiging of weerlegging van jouw voorspelde afloop. Ongeveer 90 minuten kijk je naar een vrouw waarvan je niet 100 % zeker weet of zij het bij het juist eind heeft, en dat is gewoon niet interessant genoeg om indruk te maken.

avatar van Tasha27

Tasha27

Psychologische thriller over vrouw die paranoïde lijkt en meer en meer neurotisch wordt doordat ze door haar partner en omgeving niet geloofd wordt en het label 'overspannen' opgeplakt krijgt. In het begin kreeg ik het gevoel dat het om een bovennatuurlijke thriller ging door de plotselinge geluiden en bewegingen die de hoofdpersonage in haar huis hoort en ziet. Het eerste gedeelte van de film bleef hierdoor voor mij redelijk spannend, maar hierna verviel het geheel in herhaling; heeft Sophie nu wél of niet gelijk? Als dan uiteindelijk duidelijk wordt wat de aanleiding is van alles en het plot ontrafeld wordt, verliest het verhaal zijn geloofwaardigheid. Het einde van de film vond ik erg afgeraffeld overkomen. De cast is overigens goed en ook het camerawerk is helder en hierdoor is de film makkelijk te volgen. Er had echter veel meer uit dit verhaal gehaald kunnen worden. Ik vond de film helaas tegenvallen. Mijn waardering: 2,5 sterren.

Tarkus

Goede, onderhoudende thriller.

Origineel verhaal is het nu wel niet, maar vond het toch best spannend bij momenten.

Maar ik heb de film gekozen omdat Susan Sarandon de hoofdrol speelt, en zij heeft me, opnieuw, niet teleurgesteld.

avatar van chiel1971

chiel1971

• 2009 stemmen

Een redelijke gemiddelde thriller, met toch wel een aardige plot wending aan het einde

avatar van blurp194

blurp194

Tegenvaller.

Met zo'n cast had ik toch net een tikkie meer verwacht dan dit wat matte thriller-dingetje. En die malle plottwist doet er dan ook nog eens geen goed aan wat mij betreft. De chemie tussen Sam Neill en de dames ontbrak ook nogal vond ik - eigenlijk is Neill nogal miscast, vind ik.

avatar van xxERWINxx

xxERWINxx

Deze film viel me een beetje tegen, had er meer van verwacht.

Je zit te wachten tot er iets gaat gebeuren en dan ben je al 1 uur verder, daarna komen de puzzelstukjes op zijn plaats als zij iets ontdekt...

Maar was dit alles? Bijna geen actie of spanning, je moet alleen het verhaal een beetje goed volgen anders snap je het niet.

Nee niet mijn soort film dit jammer.

Tarkus

Tarkus schreef:

Goede, onderhoudende thriller.

Blijf bij mijn eerste mening, goede film, geen hoogvlieger, maar de moeite van het bekijken waard .

avatar van Tiany

Tiany

Traag verhaal, weinig spanning, de ontknoping maakt het een klein beetje goed.