Dorothy Vernon of Haddon Hall (1924)

Drama / Romantiek

geregisseerd door Marshall Neilan
met Mary Pickford, Anders Randolf en Marc McDermott

In het jaar 1550 gaat Sir George akkoord om zijn dochter Dorethy uit te huwelijken aan John Manners, de zoon van hertog Rutland. Sir George tekent een contact waarin hij belooft dat het huwelijk zal doorgaan als zij 18 jaar wordt of anders een grote boete betalen aan Rutland. Maar als de kinderen ouder worden hoort George geruchten over het wilde gedrag van John in Frankrijk. Sir George besluit dan ook om zijn dochter niet uit te huwelijken.

avatar van matthijs_013
Een erg lange kostuumfilm met de wel atlijd geweldige Mary Pickford. De film, die in eerste instantie geregisseerd zou worden door Ernst Lubitsch, was een van Pickfords duurste films. En dat blijkt! Veel overweldigende sets en een interessante actiescène aan het einde, waarbij Pickford met haar paard rijdt over een metershoge muur. Het was opzich wel een interessante films, met dit keer Queen Elizabeth in een bijrol. Enkel aan te raden voor Pickford fans, anderen zullen het waarschijnlijk enkel een te lange film vinden.