Maciste, Gladiatore di Sparta (1964)

Alternatieve titels: Maciste, Gladiateur de Sparte | The Terror of Rome against the Son of Hercules

Italië / Frankrijk
Actie / Avontuur

geregisseerd door Mario Caiano
met Mark Forest, Marilù Tolo en Elisabetta Fanti

De Spartaanse gladiator Maciste is haast niet te verslaan. Daardoor groeit hij uit tot een ware volksheld en wordt de beschermeling van de in ongenade gevallen Christenen, die hij tracht te redden van een bloederig einde in de arena.

De Amerikaan Mark Forrest (geboren in 1933 en nog steeds in leven) heeft zes maal de rol van Maciste gespeeld. Hij maakte in totaal 12 films tussen 1960 en 1965, allemaal Italiaanse producties. Van het geld dat hij met deze films verdiende betaalde hij zijn studies voor operazanger. Tot op heden geeft hij nog altijd operales in Los Angeles. Van Mark Forrest zal dit de eerste film op MovieMeter zijn.

Bron: Speedy

avatar van Biglia
Matig filmpje, veel blabla en weinig aktie.
de aktie die er is, is houterig en weinig overtuigend gebracht.
de "massale" gevechtsscene valt zoals zo dikwijls te licht uit door een gebrek aan middelen en mankracht.

Alleen omdat ik een liefhebber ben van het peplum genre een krappe 2*

avatar van kirk douglas
hoewel ik graag de films van mark forest kijk,was deze wel erg zwak.
het verhaal is niet interresant.
houtirige gevechten en als hoogtepunt een gevecht tegen een gorilla.
deze film kun je gerust missen.

avatar van benjiq
Een goede film doordat er een goed verhaal is en er goed gespeeld wordt. De actie is soms inderdaad helaas zeer matig en houterig. Dat is echt jammer, ik denk dan;als je niet de middelen had om sommige actie's geloofwaardig neer te zetten, dan was het beter om ze helemaal niet te doen dan half. Maar mannen die spastisch met hun handen naar hun borst grijpen en dan gaan liggen komt over als een basisschool toneelstuk.
Als dit beter was geweest dan had er meer dan een 3,5 in gezeten, aangezien acteren, camerawerk en verhaal goed zijn.