Beneath the Skin (2005)

Verenigd Koninkrijk
Misdaad / Drama

geregisseerd door Sarah Harding
met Stephanie Leonidas, Emma Fielding en Rebecca R. Palmer

In de broeiende hitte van een Londense zomer achtervolgt iemand drie vrouwen. De vrouwen kennen elkaar niet, en weten dus ook niet van elkaar dat ze gestalkt worden. Het enige gemeenschappelijke dat de vrouwen bindt is het feit dat de stalker, die hun intiemste momenten en iedere beweging kent, er op uit is onder hun huid te kruipen, zelfs als hij hier voor moet moorden! Nadia twijfelt aan de bekwaamheid van de politie om haar te beschermen, en neemt het recht in eigen hand. Als ze verder graaft in het leven van de andere twee vrouwen, nodigt zij onbewust de moordenaar uit in haar leven.

avatar van xenne
wat een lelijke poster voor een behoorlijke thriller, die het van z'n spanning & verrassende wendingen moet hebben. ondanks de lange speelduur bleef het redelijk boeiend, helaas met een tegenvallende ontknoping ... toch een 3

avatar van henkula
Het lijkt wel de omslag van een boek.
Ik ben trouwens niet zo'n liefhebber van de boeken door Nicci French en TV films, maar dit was wel aardig.

n zeer goede thriller( ik vind t meer n thriller dan n misdaad-drama) die volgens mijn gegevens niet 180 maar 133 minuten duurt( de dvd dan) . goede acteerprestaties, goed camerawerk en een uitstekend plot. ik verwachte ook niks anders van een nicci french verfilming...4 *

De quotering hier vind ik echt wel héél overroepen hoor.
Ik ben dit aan het typen terwijl de film nog loopt, zo spannend vind ik hem.
Neen, ik ben wel een lezer van Nicci French maar de verfilming trekt op niets.

4 *

Voor 1 of 2 keer is het een spannende en indrukwekkende film.
Eigenlijk begreep ik hem eerst niet , het slot..daarom heb ik hem 2 keer gekeken.
Het heeft wel wat.
Mooie muziek
Goed geacteerd
Spannend verhaal..
Maar ik mis iets..
Het was mij niet zo duidelijk wat die 3 vrouwen nou met elkaar gemeen hadden, maar ja , ik zal wel dom zijn

henkula schreef:
Het lijkt wel de omslag van een boek.

het is ook de omslag van het boek

avatar van hellblazer93
Geen indrukwekkende film. Het verhaal kwam goed op gang, maar ik snapte niet wat die eerste vrouw er mee te maken had. Er werd niet genoeg uitgelegd. Redelijke muziek wel. Acteurs waren ook wel goed, maar het deftige engelse accent weet mij niet te bekoren. Ook werd de film niet spannend, hoewel het wel wist te boeien.
3 *

Heb met n paar lui deze film zitten kijken..
Op n gegeven moment was iedereen met wat anders bezig dan film kijken
Boeit voor geen meter..gewoon n simpele tv film voor de TROS maandagavond of zo...past nml goed bij BZN
Snap niet dat sommige deze film zo goed vonden

sluit me geheel hierboven aan , in het begin ging het nog wel maar het tweede stuk is zo langdradig en overdreven.
Ik kon mijn aandacht er tenminste ook niet bijhouden vind het onbegrijpelijk dat ie zo n hoge notering krijgt

van mij daarom 1,5* voor de moeite

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Degelijke film.
Eerste uur van de film is erg sterk 2de uur werd wat minder.. de dader was toen al bekend voor de kijker.. en dat nam toch wel wat spanning weg..
Acteurs waren stuk voor stuk erg indrukwekkend.. en zaten goed in hun rol! redelijk spannend einde.. maar omdat de dader al bekend was.. miste het toch wel iets.. ook was het einde wat tesnel gedaan.. waardoor de spanning tesnel wegviel.. had leuker geweest als de spanning nog net iets meer was opgebouwd..
Maar onlangs mijn minpuntjes toch een vermakelijke film met degelijke acteurs!
3,5 sterren

Matige film, niet erg boeiend, het lag er allemaal al duimendik bovenop vind ik wie de dader is!
Ik heb 2,5* gegeven!

Geen slecht verhaal in deze prent, maar denk dat dit eerder was bedoeld als TV-miniserie dan als een echte speelfilm.
Toch heeft het me wel kunnen boeien, al was de dader al bekend halverwege de film, en toch krijg je dan nog een verrassend slot.
Spijtig dat niet alle vertolkingen even overtuigend waren.

avatar van Semsoethot
Tarkus schreef:
Spijtig dat niet alle vertolkingen even overtuigend waren.

Dan heb je toch iets gemist, nl. dat de eerste vrouw vermoord werd door haar "vriendje" Fred de tuinman, overigens wel met medeweten van Hack de latere moordenaar van Jennifer. Ik vond deze thriller redelijk boeiend. Wel werden er veel cliché's uit de kast gehaald, maar de twist in het verhaal was wel verrassend. Het einde, inderdaad, redelijk voorspelbaar. De prestaties van de acteurs waren B.T. (binnen tolerantie, term van opticiëns).

avatar van Elineloves
Beetje langdradig. De clichés maken het er niet veel beter op, laat staan het vreemde acteerwerk op sommige momenten (dialogen waren niet sterk). Met name de vrouwen wisten niet echt sympathie op te roepen, wat het lastig maakt om echt meegesleept te worden in het verhaal. Jammer, want de boeken heb ik vroeger met plezier gelezen.

avatar van DjFrankie
Apart gefilmd, alsof ik naar een serie aan het kijken was a la eastenders. Maar eenmaal gewend, een redelijke thriller, die inderdaad ook mijn 2 medekijkers op het verkeerde been zetten.

avatar van panax
goeie engelse thriller
ook na een keer extra gezien te hebben
grappig,het tijdsbeeld met die oude computers en mobiel telefoons !!