A Yank in Libya (1942)

Drama / Oorlog

geregisseerd door Albert Herman
met H.B. Warner, Walter Woolf King en Joan Woodbury

Amerikaans correspondent Mike Malone ontdekt een nazicomplot voor een opstand van de Arabische stammen in Libië. Opgejaagd door sjeik David en zijn mannen zoekt Mike zijn toevlucht tot de suite van Nancy Brooks, die bij de Britse Inlichtingendienst werkt. Hij vraagt haar een pistool te verbergen en ontsnapt langs het raam. Hij rapporteert zijn bevindingen aan de Britse Consulaat Herbert Forbes, die hem aanraadt om af te zien van verder onderzoek, aangezien de Britten reeds op de hoogte zijn en van plan zijn een staatsgreep te plegen. Hij gaat met Mike naar Nancy's appartement, maar zij ontkent hem ooit gezien te hebben...

avatar van movie acteurs
Middelmatig oorlog's drama al is het soms wat te gedramatiseerd en komen de acteurs zeikerig over. De eerste scene in de woestijn met die mannen op paarden is best mooi geschoten maar dat was niet meer dan 1 minuut eigenlijk. Dat is toch jammer want ze konden het blijkbaar toen wel maar daarna houd het op met de mooie plaatjes. Dus geef ik dan maar een 2.0.

avatar van movie acteurs
Hier is trouwens ook de film te zien.
YouTube - A Yank in Libya