Dobutsu Takarajima (1971)

Japan
Animatie / Actie

geregisseerd door Hiroshi Ikeda
met de stemmen van Minori Matsushima, Sôko Tenchi en Asao Koike

Twee kinderen, Jim en Cathy, vinden een oude kaart van een eiland waar een piratenschat verborgen ligt. Ze besluiten om zelf een boot te maken en de schat te zoeken. Maar een groep piraten geleid door de gemene kapitein Silver wil ook de schat hebben...

Ben ik dan de enige die deze prachtige tekenfilm heeft gezien???

avatar van fieko
Niet meer!
Dit is denk ik een film die ik 10/15jaar geleden had moeten zien.
Desalniettemin een grappige film met leuke stukjes.

avatar van Dopke
Leuke vroege Toei met de hoge productionvalue van de eerdere animatiefilms uit de jaren ‘60, maar dan een stuk speelser. Beetje vergelijkbaar met Ali Baba and the Forty Thieves uit hetzelfde jaar, niet geheel toevallig ook een film waar een vroege Miyazaki zijn stempel op heeft gedrukt. Het was naar mijn smaak iets te gericht op kinderen maar vond het genietbaarder dan de eerdere Toei animatiefilms.