Lyubit... (1968)

Sovjet-Unie
Drama / Romantiek

geregisseerd door Mikhail Kalik en Inna Tumanyan
met Alisa Freyndlikh, Natalya Chetverikova en Aleksey Eybozhenko

Vier verhalen over verschillende stadia van liefde en verliefdheid. In het eerste stuk zien we drie ‘moderne’ jonge stelletjes die zich nog niet afvragen of hun liefde voor altijd zal zijn. In het tweede segment treurt een jonge vrouw over een verbroken relatie. Ze raakt in gesprek met een jongeman in de tram die haar vergezelt naar huis. In het derde fragment wil een vrouw met de trein vertrekken, maar haar minaar haalt haar over nog een nacht in Moskou te blijven, maar ze blijken nergens welkom te zijn, zodat ze hun heil op het platteland zoeken. In het laatste deel haalt een jonge boer de hooioogst binnen. Onderweg pikt hij langs de rivier een jonge dame op, waarna ze langzaam toegeven aan hun verliefdheid. De fragmenten zijn gevat in een raamvertelling waar in straatinterviews de gewone Rus wordt gevraagd wat hij of zij van ‘liefde’ vindt.