Kshatriya (1993)

India
Drama / Oorlog

geregisseerd door J.P. Dutta
met Sunil Dutt, Sanjay Dutt en Sunny Deol

De families Mirtagarh en Surjangarh zijn al eeuwenlang elkaars aardrivalen. Elk jaar moeten ze met een strijder komen, die ze tegen elkaar laten vechten, met als hoofdprijs het offeren van een heilige kalf. Door allerlei omstandigenheden krijgen de twee families een grote ruzie. Echter hun ontwetende kinderen, die in Engeland studeren, weten niets van deze vete af, en worden daar elkaars beste vrienden. Eenmaal terug in India, moet Vinjay (de zoon van het hoofd van Mirtagarh) vechten tegen zijn beste vriend Vikram (de zoon van het hoofd van Surjangarh), om de familie eer hoog te houden. Ook worden beide jongens verliefd op een meisje van de andere familie. Zullen de jongens, de eeuwenoude traditie hoog houden? Of is er in die familie eens tijd voor vernieuwing.