Namus (1926)

Alternatieve titel: Намус

Sovjet-Unie
62 minuten / 85 minuten (gerestaureerd)

geregisseerd door Amo Bek-Nazaryan
met Hovhannes Abelyan, Hasmik Agopyan en Hrachia Nersisyan

De jonge geliefden Seyran en Susan, die door hun ouders uitgehuwelijkt worden, ontmoeten elkaar 's nachts al ruim voor de huwelijksnacht. Aangezien dit verboden is volgens traditionele gebruiken, besluit de vader van Susan dat zij uitgehuwelijkt wordt aan een andere man; ondanks de echte liefde tussen Seyran en Susan.

avatar van Mug
Mug
Deze 'nacht' te zien op ARTE, 00.15 uur. Een behoorlijk 'actueel' thema voor een film uit 1926.

avatar van stephan73
wordt een latertje voor mij vanavond.. want ik kan niet én Samaritan Girl opnemen én Namus, dus moet ik een van de twee kijken (en deze is maar een uurtje)..