• 8.518.142 stemmen

Oorsprong: Nederland

Geregisseerd door: Jorien van Nes

Met onder meer: Jeroen Willems, Renée Fokker en Benja Bruijning

Plot Leuk voor Later

Leuk voor Later is een tragikomische film over de intieme en tegelijkertijd verstikkende familieband van de Beumertjes: Els, Leo en hun puberkinderen Jurgen en Esther. Els wil laten zien dat ze het allemaal voor elkaar heeft en dat de jaren geen vat hebben op haar uiterlijk noch op haar huwelijk. Els wordt 45 jaar en heeft een gigantische brunch gemaakt en dat zal iedereen weten ook. Leo doet braaf mee aan dit theater, maar is intussen met heel andere dingen bezig. De kinderen gebruiken een digitale videocamera als middel om al dit familieleed pijnlijk bloot en vast te leggen.

kappeuter (crew films)

Leuk voor Later is een single play uit de serie nieuwe Lola's (VPRO) en wordt uitgezonden op zondag 11 december 2005, 19.20 uur, Nederland 3.

avatar van starbright boy

starbright boy (moderator films)

• 20496 berichten

Leuke lola dit. Wrang en grappig portret van een uit elkaar vallend gezin. Vooral goed geschreven. En een sterke rol van Fokker.

avatar van gotti

gotti

Cast is erg sterk. Vooral Fokker en Bruining. Verhaal had wellicht meer in gezeten (zal mede komen door het 50 minuten slot).

avatar van Ayano

Ayano

ik heb dezelfde camera:D

avatar van neo

neo

Een film vol met scherpe dialogen en met een sterke cast. Bedacht mij dat Leuk voor Later ook prima als hoorspel kan dienen. Voor wie weleens het briljante hoorspel 'Het Bureau' van Radio 1 luistert, moet deze film ook wel bevallen. De stukjes onzinnige lijm-muziek had beter weggelaten kunnen worden. Jorien van Nes levert hiermee een prima film af. 3.5 sterren

avatar van inloggen

inloggen

Voor wie de film nog een keer wil zien: zondag 7 mei om 22:20 op Nederland 3.

avatar van Ghola

Ghola

Aardig, maar zelfs met 50 minuten duurt het allemaal net wat te lang, valt het net teveel in herhaling om constant interessant en grappig te blijven. Een leuk karikaturaal portret, net niet genoeg voor 3*.

avatar van LaCaméraStylo

LaCaméraStylo

Ik heb de film net gezien en ik vond hem erg goed. Dialogen waren inderdaad heel scherp en brachten me af en toe keihard aan het lachen. Goed geacteerd, de types waren heel herkenbaar, vooral de vader en de moeder. Ook het contast tussen de chaos binnen het huis en de rust in de tuin waar rustig het gras wordt gemaait. Erg geestige film.

avatar van Drs. DAJA

Drs. DAJA

Deze had ik al in het "theater" (een rondreizende vrachtwagen) gezien, maar ik vond hem veel mooier als film. Scherpe dialogen over hoe een gezin uit elkaar valt. Over de saaie veroudering waar in mensen vervallen en de opstand van sommigen hier in.

avatar van Wouter

Wouter