• 8.227.904 stemmen

Alternatieve titel: De Nieuwe Lola's - Het Ravijn

Oorsprong: Nederland

Geregisseerd door: Nicole van Kilsdonk

Met onder meer: Gijs Scholten van Aschat, Peter Paul Muller, Kristen Denkers

IMDb beoordeling: 7,5 (44)

Over Het Ravijn

Het verhaal van de 52-jarige Max (Gijs Scholten van Aschat) die wordt getroffen door een hersenbloeding. Verlamd, niet in staat te spreken ligt hij in het ziekenhuis. Tijdens zijn revalidatie neemt zijn onzekerheid over zijn herstel de gestalte van AntiMax aan, de duistere tegenpool van alles wat Max is. Lukt het Max de kracht te vinden om te herstellen en AntiMax uit te bannen, of geeft hij zich over?

kappeuter (crew films)

(afbeelding)

(afbeelding)

Film over de hersenbloeding van Max Pam, is de eerste van de Nieuwe Lola's , de bekende tv-films van de VPRO.

Zondag 4 december, Nederland 3, 19:20 uur

avatar van starbright boy

starbright boy (moderator films)

• 20196 berichten

Goed spel van Scholten van Asschat. De film lijdt wat ander de korte lengte. Een half uur erbij en je had een vloeiender, mooier geheel gehad. De tegenstelling tussen de voice over en praktijk is soms goed getroffen. De relatie tussen Max en zijn vrouw komt niet zo goed uit de verf.

avatar van Hannibal

Hannibal

Goed en overtuigend gespeeld.

Ik vond de overgang van bijna volledig verlamd naar ineens weer lopen een beetje snel gaan. Er had inderdaad wel een half uur bij gekunt. Zo lijkt het net of hij er nauwelijks moeite voor heeft gedaan. Hij valt om, ontdekt dat hij lichaamsdelen ineens kan bewegen, even later staat hij al op een loopband en weer 5 minuten later loopt hij met een stok naar buiten. In een film die als grote leidraad 'doorzettingsvermogen' heeft had ik wel daarvan meer willen zien.

Ik vond het ondanks dat toch een goede en best aangrijpende film. Ik had echt met hem te doen.

Heel goed vond ik de gezichten die hij trok als hij gewassen werd, hij schaamde zich en dat kon je zien.

avatar van The Eye

The Eye

Weinig integere film met een vulgair aandoende en lichtelijk irritante voice-over en matig acteerwerk. Op zich deed Gijs Scholten etc. het wel goed, maar een halfzijdig verlamd iemand spelen is onmogelijk, dus zag het er wat gekunsteld uit bij tijden. Verder filmisch een bijzonder saaie bedoeling en het verhaal had ook weinig om het lijf. Blijft over, de mooie opera-achtige muziek, iemand een idee welke componist/stuk dat was?

avatar van missl

missl

Goed gespeeld door Scholten van Aschat, maar bij vlagen wel een beetje een saaie film.

avatar van robertus65

robertus65

Aardige rol van Scholten van Aschat die vooral geslaagd was met zijn alter ego, verder wat aan de korte kant.

avatar van Gafaroff

Gafaroff

Het idee is wel leuk, acteerwerk mwah en verhaal ook mwah.. een mwah film..

avatar van jan01

jan01

Wel boeiend, maar niet meeslepend.

avatar van Donkerwoud

Donkerwoud

Gijs Scholten van Asschat doet me op een rare manier aan Kevin Spacey denken. Eigenlijk een best onaantrekkelijke man, maar met een charisma van hier tot Tokyo.