Roadracers (1959)

Drama / Actie

geregisseerd door Arthur Swerdloff
met Sally Fraser, John Shay en Alan Dinehart III

De film vertelt het verhaal van een coureur die door officials uitgesloten wordt van verdere deelname aan de races in de Verenigde Staten omdat hij verantwoordelijk wordt gehouden voor de dood van een concurrent. Hij neemt dan zijn toevlucht tot het deelnemen aan races in Europa, waar hij binnen de kortste keren alle races domineert. Na verloop van tijd mag hij weer racen in de States en daar aangekomen komt hij tot de ontdekking dat zijn vader, die zijn handen na het dodelijke ongeluk van hem had afgetrokken, inmiddels de hoofdsponsor is geworden van een van zijn grootste concurrenten. Met als gevolg dat er confrontaties volgen op en naast het circuit.

avatar van Dragon
Onovertuigend drama met vrij houterige vertolkingen. Vooral de veranderingen die de hoofdpersonages qua emoties en standpunten ondergaan zijn onvoldoende uitgewerkt en komen (onder andere daardoor) onrealistisch over.
De races werden volgens mij wel vrij goed in beeld gebracht, maar verder dan **/***** kom ik toch niet.