Conejo en la Luna (2004)

Mexico / Verenigd Koninkrijk
Misdaad / Thriller

geregisseerd door Jorge Ramírez Suárez
met Bruno Bichir, Lorraine Pilkington en Jesús Ochoa

Engelse Julie en de Mexicaanse Antonio zijn een jong echtpaar met een pasgeboren baby. Ze zijn gelukkig en hebben een stabiel leven, totdat ze opeens gelinkt worden aan een bepaalde politieke moord. Voor ze het weten worden ze bedreigd met de dood en onterecht beschuldigd.

avatar van Mug
Mug
In de vorm van een Brits mini-serie detective-je is de Mexicaanse film Conejo en la Luna gegoten. Tv-werk niveau. Waar de Britse misdaad-detectives nog in uitblinken is acteerwerk. In deze film is het acteerwerk niet iets om over naar huis te schrijven. Film over corruptie binnen de overheid en politie-korpsen. Dat betekent op z'n Mexicaans niet alleen drugs maar vooral iedere keer als er een bad guy weer een scene mag spelen hij op een naakte dame ligt, gestraft wordt door een sm-meesteres of gepijpt wordt door een hoer, of het nu een vrouw of man is, dat maakt ook niks uit. Aan nuanceringen ontbrak het totaal. Kleine 2 sterren.

avatar van P8rb
Inderdaad een typische TV film. Gebeurde vij weinig en wist niet echt te boeien.