Vivo per la Tua Morte (1968)

Alternatieve titels: A Long Ride from Hell | I Live for Your Death

Italië / Spanje
Western

geregisseerd door Camillo Bazzoni
met Steve Reeves, Wayde Preston en Guido Lollobrigida

Mike Sturges en zijn jongere broer Roy worden beide veroordeeld tot een straf in de gevangenis van Yuma voor een overval op een trein. Beide moeten zware straffen ondergaan tijdens hun gevangenschap, tot Mike weet te ontsnappen...

Best aardige italiaanse western uit midden de jaren 60 met de meest bekende hercules, steve reeves.

avatar van stephan73
Komt 3 Augustus uit via het betrouwbare Amerikaanse Code Red label!

avatar van Brix
Bovengemiddeld goede spaghettiwestern, en tevens de laatste film waarin Steve Reeves ooit speelde.
Tijdens de opnames van een eerdere film had hij verwondingen opgelopen die van invloed waren op zijn verdere leven.
Acteren werd daardoor te moeilijk voor hem, maar hij had altijd al eens in een western willen spelen.
Hij had al jaren geen film meer gemaakt, maar die wens wilde hij nog in vervulling zien gaan, en hij financierde de film met eigen geld.

Het resultaat is verrassend in meerder opzichten.
De film heeft een veel Amerikaansere look dan de gewoonlijk het geval was met Italiaanse westerns.
Het verhaal kon mij zeker voldoende boeien, en aan Wayde Preston had Reeves een waardige co-acteur.

De aankleding is uitstekend (zelfs de hoeden deugen deze keer) en er komen zowaar koeien en ranchers aan te pas.
Ook al een zeldzaamheid in spaghetti westerns.

Reeves is verrassend goed in zijn rol.
Ik had zeker nog wel meer westerns met hem willen zien.

Een waardig afscheid van Reeves als acteur is het zeker.
Een onterecht onbekende film ook.