Song of the Islands (1942)

Komedie / Muziek

geregisseerd door Walter Lang
met Betty Grable, Victor Mature en Jack Oakie

Jefferson 'Jeff' Harper Jr. vaart met zijn helper Rusty Smith naar paradijselijke, tropische eiland Ahmi-Oni. Zij moeten daar met de Ierse landbezitter Dennis O'Brien onderhandelen over grondstukken voor zijn vader Jefferson Harper Sr., een rijke veehouder. Jeff wordt echter verliefd op Eileen, de dochter van O'Brien en het lukt zelfs zijn vader niet om de twee geliefden te scheiden.

avatar van matthijs_013
Betty Grable is toch wel een beetje de queen van de musicalfilms uit de jaren '40. Net zoals veel van haar andere filmpjes is het puur escapisme. Een zeer vrolijke film, prachtig in kleur geschoten, met een upbeat tempo en een zeer aangename sfeer. Hawaii wordt weliswaar op een stereotypische wijze neergezet (met veel hula-danseressen in hun bekende pakjes), maar voor mij persoonlijk droeg dat alleen bij aan de magie van deze film.

avatar van movie acteurs
Had best wat leuks. Ben zeker geen fan van de Musical films, maar deze kan ik waarderen net zoals meerdere films met Grable, die ik trouwens ook zeer kan waarderen . 3,0.