Volg jij MovieMeter al op Facebook?
MovieMeter op Facebook

Schwarz und Weiß wie Tage und Nächte (1978)

Alternatieve titels: De Laatste Zet | Black and White Like Day and Night

West-Duitsland

geregisseerd door Wolfgang Petersen
met Bruno Ganz, Gila von Weitershausen en René Deltgen

Thomas Rosemund (Bruno Ganz) is werkzaam als computerprogrammeur en is een fervent schaker sinds hij een jongetje was. Na jaren van voorbereiding is eindelijk zijn schaakcomputer af. Tijdens een toernooi waarbij zijn computer toegelaten is, ziet hij met lede ogen hoe een russisch grootmeester van zijn computer wint. Vervolgens daagt hij persoonlijk de russische grootmeester om tegen hemzelf te spelen.

FisherKing
Laatste TV film die Petersen maakte voordat hij doorbrak met "Das Boot".

Befaamde film onder de schakers. (las ik ergens)

avatar van Drs. DAJA
Moet bekennen enorm nieuwsgierig te zijn naar deze film, weet iemand misschien waar ik hem kan vinden?