Dinotopia: Quest for the Ruby Sunstone (2005)

Animatie / Familie

geregisseerd door Davis Doi
met de stemmen van Alyssa Milano, Malcolm McDowell en George Segal

26, is een geliefde jonge dinosaurus die leeft op Dinotopia, het eiland waar de mensen en de dinosaurussen coëxisteren. De twaalf-jaar-oude wees Kex is overlevende van een schipbreuk en spoelt aan op het eiland en wordt al snel vrienden met 26. Al snel krijgen de vrienden genoeg te doen, wanneer de gemene Othgar uit de gevangenis komt en in het bezit komt van de Ruby Sunstone, een steen met magische krachten die de hele wereld kunnen bedreigen.

zwak om het te vervolgen met een tekenfilm, te kinderachtig, slaat op niks, geen boeiend verhaal.