Death, Deceit & Destiny Aboard the Orient Express (2001)

Canada / Bulgarije / Verenigde Staten
Actie

geregisseerd door Mark Roper
met Richard Grieco, Romina Mondello en Christoph Waltz

De dag na kerstmis heeft de elite van de wereld zich verzameld voor wat in de pers het feest van de eeuw wordt genoemd - een reis van Parijs naar Istanbul aan boord van de beroemde Oriënt Express. Onder de gasten bevinden zich ook de eigenaren van drie van de grootste mediaconcerns op aarde, die tot doel hebben deze drie bedrijven te laten fuseren tot het grootste, en machtigste mediabedrijf om zodoende een financieel en politiek imperium op te bouwen. Als de reis vordert wordt de vraag steeds belangrijker: wie is de gastheer en organisator van deze trip? Na verloop van tijd verandert de stemming van feestvreugde naar angst: alle gasten zijn gevangenen van Tarik, een gewelddadige terrorist. De gasten moeten kiezen: een deel van hun rijkdom aan Tarik geven, of sterven.

avatar van pjutter
redelijk vermakelijk filmpie!

Een hele stomme domme actie film. Het verhaal sloeg werkelijk helemaal nergens op. De acteurs waren echt slecht en zo kan ik wel even doorgaan.Dus de film nooit kopen,huren of op de televisie kijken want dat is echt zonde van je tijd. Ik kom niet verder dan 1,5* omdat ik de film toch heb afgeken en omdat die zo dom was dat ik er zelfs om moest lachen (bv.een deur wordt tegen gehouden door 3 lepels geloof je het zelf,machinegeweer gaat vanzelf af als de op de grond valt en een oudere vrouw slaat een terrorist in elkaar en zo kan ik wel even doorgaan haha).

avatar van sinterklaas
De zoveelste Under Siege 2 kloon, dit keer een hele goedkope.

De Orient Express was gewoon een Bulgaars rangeer locomotiefje met Bulgaarse wagons. Station Parijs was een spoorweg museum. Erger nog, je ziet dat de Orient Expres gewoon op verschillende treinen zijn gefilmt. Ze hebben gewoon met hum homecamera wat voorbijrijdende treinen gefilmd.

Gewoon een film wat nergens op slaat. Der zit matige actie in en de film zit vreselijk vol met fouten. De acteurs zijn overduidelijk ook van de straat gehaalt.

1,5* voor nog wat leuke onzinnige dingen.

avatar van tommykonijn
Een niet erg geslaagde Film en dat kwam voornamelijk omdat het me helemaal niet boeide, Ook de acteerprestaties gingen niet helemaal volgens Plan en dan nog het Verhaal dat nog wel een beetje goed was ingedacht maar niet zo goed was uitgebracht/uitgevoerd kortom : Een niet erg geslaagde Film.

Dirigent
Ik sluit me aan bij sinterklaas en tommykonijn, een niet erg boeiende film en het verhaal is wat saai en er wordt ook maar zwakjes geacteerd dus tja .... ik ben niet echt tevreden hiermee.

avatar van sinterklaas
Schiedammer schreef:

Waren trouwens de grootste dieptepunten. Met die lepeltjes En dan nog die ongelooofelijke van straat gehaalde kutacteurs.

Stem verlaagt naar 1*!!!

avatar van akira124