Fasl-e Panjom (1997)

Frankrijk / Iran
Komedie / Drama

geregisseerd door Rafi Pitts
met Roya Nonahali, Ali Sarkhani en Parvis Pourhosseini

Een huwelijk tussen de leden van twee verschillende Iraanse families, moet nu eindelijk eens een einde maken aan de jarenlange vete tussen deze families. Tijdens het huwelijksfeest weigert de bruidegom echter te betalen voor de bruidsschat, en laat de bruid vernederd achter. Vanaf dat moment laait de strijd opnieuw op, wat leidt tot twee identieke busonderneminkjes die vechten om de klant.

avatar van Yak
Yak
Pracht van een filmpje. Was onlangs nog op de VPRO in het kader van het één of ander qua buitenlandse cinema.

avatar van Yak
Yak
Die bussen zijn trouwens geniaal. Waar de ene familie met een oud brik op de proppen weet te komen, heeft de andere familie een dag later PRECIES DEZELFDE! zelfs de KLEUR klopt!

En dan die bizarre beschuldigingen over en weer! Dat ze de klanten van de tegenstander af willen pakken door te zeggen dat je onderweg wordt opgehangen als je niet uitkijkt.