Jazzmania (1923)

Drama / Muziek

geregisseerd door Robert Z. Leonard
met Mae Murray, Rod La Rocque en Robert Frazer

Koningin Ninon (Mae Murray) van het landje Jazzmania in de Balkan, weigert om te trouwen met prins Otto van Como (Jean Hersholt). Otto is woedend en begint als vergelding een revolutie. De Amerikaanse journalist Sonny Daimler adviseert de koningin om af te treden en te vluchten naar Monte Carlo. Daar ontmoet zij Jerry Langdon (Rod La Rocque) met wie zij naar Amerika vertrekt. Haar voorliefde voor jazzmuziek houdt Ninon een tijdje bezig, maar dan keert zij toch terug naar haar ontwrichte land om de revolutie te stoppen.

avatar van Dutchfan
Helaas is dit een film waar geen copieën meer van zijn.
En dus niet meer bestaat.
Een "lost" film,zoals de Amerikanen dat noemen.

avatar van Dutchfan
Er is onlangs een copie gevonden,die nu wordt gerestaureert.
Hopen op een DVD!