• 8.613.352 stemmen

Levende Rivier (2015)

Documentaire | 75 minuten / 45 minuten (ingekorte tv-versie) / 120 minuten (dvd)

Genre: Documentaire

Speelduur: 75 minuten / 45 minuten (ingekorte tv-versie) / 120 minuten (dvd)

Oorsprong: Nederland

Geregisseerd door: Ruben Smit

Met onder meer: Ruben Smit

IMDb beoordeling: Nog geen beoordeling

Releasedatum: 8 december 2016

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Levende Rivier

Ruben Smit gaat met zijn kano op ontdekkingstocht door rivierrijk Nederland. Op zijn tocht dwars door Nederland, van Lobith tot de Noordzee. De Rijn, één van de machtige aders die ons Nederland hebben gemaakt en gevormd. Via persoonlijke memoires gaat filmmaker en ecoloog Ruben Smit steeds verder de rivier af. Een expeditie met avontuurlijke overnachtingen langs de onbekende waterwegen.

avatar van 606

Er is toch echt nog een speelduur versie, ik heb de versie van 2 uur gezien. 4 etappes van 30 minuten.

Kijk, daar staat 4 x 25min, maar het is toch echt ruim 30min elke aflevering.

Levende rivier - Levende Rivier – DVD - levende-rivier.nl

dat gaat dan denk ik om dvd versie.

avatar van Malick

Malick

Hoeveel voice-over zit hierin?

avatar van Biosguru

Biosguru

Malick schreef:

Hoeveel voice-over zit hierin?

Vrijwel continue wordt er uitgelegd wat je ziet. Net iets minder vervelend als in de nieuwe wildernis. Maar nog steeds lastig voor een fervent Jiskefet fan.

avatar van Malick

Malick

En dan te bedenken dat Ruben Smit zo'n sterk concept in handen had ...

avatar van Biosguru

Biosguru

Ja, op papier een prima idee. Maar de opbouw van de docu is ook wat raar. Aan de ene kant volgen we een man in een kano op zijn tocht op een rivier incl. tentje en vuurtje, maar aan de andere kant zitten er soms time lapse beelden in van de 4 seizoenen op 1 exacte plek. Die zijn overigens erg fraai, daar niet van. Maar het is soms wat verwarrend.