• 10.539 nieuwsartikelen
  • 8.964.001 stemmen

The Tramp and the Dictator (2002)

Documentaire | 58 minuten

Genre: Documentaire

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: Kevin Brownlow en Michael Kloft

Met onder meer: Kenneth Branagh, Sydney Chaplin en Charles Chaplin

IMDb beoordeling: 7,8 (680)

Gesproken taal: Engels en Duits

Plot The Tramp and the Dictator

Deze documentaire toont de levensloop van zowel Chaplin als Hitler. Beiden werden geboren in dezelfde week van hetzelfde jaar. Aan de hand van vele interviews, archiefbeelden en foto's wordt van beide carrières een beeld geschetst. Tevens krijgen we achtergrondinformatie over de totstandkoming van de film 'The Great Dictator'.

logo tmdbimage

Narrator (stemrol)

avatar van Pieter Montana

Pieter Montana

Een extra op de DVD van "The Great Dictator"

Interresante documentaire die zeker de moeite waard is over het verloop van Chaplin's en Hitler's leven.

avatar van FisherKing

FisherKing

Weergaloze docu, die een nauwkeurig verband legt met Hitler en Chaplin, die in dezelfde week van hetzelfde jaar zijn geboren.

Enorm indrukwekkend. 4.5*

avatar van Mug

Mug

Aardige tv-documentaire die de overeenkomsten en verschillen tussen Chaplin en Hitler uiteenzet. De makers laten nogal wat Joodse filmmakers aan het woord en ook iemand van Hitlers in-crowd. Ze hebben amper iets toe te voegen, alleen maar dat ze Chaplin oh zo goed vinden.

Voice-over teksten als 'This is Hitler's mum, the only person he probably ever loved' zijn ook van een nogal opmerkelijk niveau.

Interessante achtergrond-docu, maar er is meer nodig voor een hoge score, nu slechts 3*.

avatar van The One Ring

The One Ring

Eigenlijk eens met alles wat Mug zegt. Chaplin en Hilter zijn boeiende mensen voor een docu en hun overeenkomsten en verschillen ook en deze film biedt op dat gebied wat we hopen, maar echt verrassend is dit al lang niet meer. Echter wel aardig om eens gezien te hebben.

avatar van Biosguru

Biosguru

Wat langer over nagedacht. Stem verlaagd, de docu doet het net voorkomen of Chaplin in zijn uppie het tegen Hitler opnam en Hollywood weg keek. Dat is op zijn minst overdreven en op zijn slechts een valse voorstelling van zaken.